Tak jak normalnie jestem w stanie przychylić się do opinii, że samo drewno (poza konstrukcją, wagą, poszczególnymi cześciami, pupsami itd) coś tam jednak - minimalnie bo minimalnie - robi, tak tutaj różnicy nie będzie żadnej. Tylko wygląd. A ten nowy niebieski PB z brązowym tyłem jest piękny.
Tak jak normalnie jestem w stanie przychylić się do opinii, że samo drewno (poza konstrukcją, wagą, poszczególnymi cześciami, pupsami itd) coś tam jednak - minimalnie bo minimalnie - robi, tak tutaj różnicy nie będzie żadnej. Tylko wygląd. A ten nowy niebieski PB z brązowym tyłem jest piękny.
Top w tej gitarze daje moim zdaniem dużo dobrego, ponieważ, mimo stosunkowo niedużej sztywności topoli oczkowej, samo klejenie usztywnia, co przy lipowym korpusie może być zbawienne. Sama lipa, w momencie, kiedy jest na korpusie w gitarze ze stałym mostem, który nie ucina tak pasma, jak floyd, ma tendencje do mulenia, ponieważ jest bardzo miękkim drewnem, pozbawionym w swej strukturze twardszych słojów. Więc moim zdaniem top jest tutaj mocno na plus.
Co do pickupów, jeśli nie patrzysz aż tak w portfel, painkiller wydaje się być Twoim naturalnym sojusznikiem ;)
@krzy1125 (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=171) wedlog tumana rg8 blk czyli zwykły czarny jest z mahoniu
Hmm. Dajmy hipotetycznie taką sytuację. Chcę rg8 w wersji natural mahuń, rg8mh ciężko dostać. Kupuje u thomana czarne rg8 i zdejmuje farbę, a tam wychodzi lipa. Zwrócą mi kasę bo sprzedali coś niezgodnego z opisem?
Jeśli chodzi o pytanie o barwy drewna itd: to i tysiąc innych materiałów zalinkowanych w i dookoła tego wideo: https://www.youtube.com/watch?v=svmOQuNC1Uw (https://www.youtube.com/watch?v=svmOQuNC1Uw)
Oczywiście, że wszystko ma jakieś tam znaczenie i każda gitara może brzmieć inaczej (inaczej niż nawet druga taka sama gitara), ale żeby mówić, że klonowy czy jakikolwiek inny fornir rozjaśni brzmienie, bo klon to twarde drewno, wychodzi już daleko poza racjonalne myślenie, IMHO.
A ta jest po prostu ładna i jeśli chcesz ją trzymać i np modować w przyszłości, to lepiej zainwestować w coś, co będzie chociaż wyglądało na tą sumę pieniędzy, niż kolejnego czarnego RG. Znowu - IMHO.
Jeśli chodzi o pytanie o barwy drewna itd: to i tysiąc innych materiałów zalinkowanych w i dookoła tego wideo: https://www.youtube.com/watch?v=svmOQuNC1Uw (https://www.youtube.com/watch?v=svmOQuNC1Uw)
Oczywiście, że wszystko ma jakieś tam znaczenie i każda gitara może brzmieć inaczej (inaczej niż nawet druga taka sama gitara), ale żeby mówić, że klonowy czy jakikolwiek inny fornir rozjaśni brzmienie, bo klon to twarde drewno, wychodzi już daleko poza racjonalne myślenie, IMHO.
A ta jest po prostu ładna i jeśli chcesz ją trzymać i np modować w przyszłości, to lepiej zainwestować w coś, co będzie chociaż wyglądało na tą sumę pieniędzy, niż kolejnego czarnego RG. Znowu - IMHO.
Czyli sugerujesz, że prawa fizyki nie obowiązują, gdy w drgania wprawiany jest lity kawałek drewna? Że nie ma on swojej częstotliwości rezonansowej, modułu sprężystości, gęstości, twardości i tak dalej i tak dalej? Oczywiście, że nie jest to jedyny czynnik. Co więcej, dwie pozornie takie same gitary zagrają różnie, ponieważ gdyż albowiem nie ma dwóch identycznych kawałków drewna. Tak samo zapewne, powiesz, że użycie kleju jest w tej układance czynnikiem, który nie ma żadnego wpływu na to wszystko? Stary, zwyczajnie się zastanów.
Tak jak normalnie jestem w stanie przychylić się do opinii, że samo drewno (poza konstrukcją, wagą, poszczególnymi cześciami, pupsami itd) coś tam jednak - minimalnie bo minimalnie - robi, tak tutaj różnicy nie będzie żadnej. Tylko wygląd. A ten nowy niebieski PB z brązowym tyłem jest piękny.
Oczywiście, że wszystko ma jakieś tam znaczenie i każda gitara może brzmieć inaczej (inaczej niż nawet druga taka sama gitara), ale żeby mówić, że klonowy czy jakikolwiek inny fornir rozjaśni brzmienie, bo klon to twarde drewno, wychodzi już daleko poza racjonalne myślenie, IMHO.Zdziwiłbyś się jaką różnice robią najmniejsze zmiany w ustawieniu gitary, np samo obniżenie lub podwyższenie pickupa o parę milimetrów potrafi zrobić cuda. A to małą zmiana względem całego instrumentu a mówimy tu o zmianie konstrukcji, także kwestia tego czy klonowy top robi różnicę to odpowiedź brzmi - robi i to wielką. I nie wymyślono tego tylko dla względów wizualnych, bo masa gitar bez transparentnego wykończenia posiada top dla uzyskania innego brzmienia.
A ta jest po prostu ładna i jeśli chcesz ją trzymać i np modować w przyszłości, to lepiej zainwestować w coś, co będzie chociaż wyglądało na tą sumę pieniędzy, niż kolejnego czarnego RG. Znowu - IMHO.Jasne, lepiej mieć ładniejsze ale gorzej brzmiące wiosło, niż czarne sensownie zupgradowane :facepalm:
Oczywiście, że wszystko ma jakieś tam znaczenie i każda gitara może brzmieć inaczej (inaczej niż nawet druga taka sama gitara), ale żeby mówić, że klonowy czy jakikolwiek inny fornir rozjaśni brzmienie, bo klon to twarde drewno, wychodzi już daleko poza racjonalne myślenie, IMHO.Zdziwiłbyś się jaką różnice robią najmniejsze zmiany w ustawieniu gitary, np samo obniżenie lub podwyższenie pickupa o parę milimetrów potrafi zrobić cuda. A to małą zmiana względem całego instrumentu a mówimy tu o zmianie konstrukcji, także kwestia tego czy klonowy top robi różnicę to odpowiedź brzmi - robi i to wielką. I nie wymyślono tego tylko dla względów wizualnych, bo masa gitar bez transparentnego wykończenia posiada top dla uzyskania innego brzmienia.A ta jest po prostu ładna i jeśli chcesz ją trzymać i np modować w przyszłości, to lepiej zainwestować w coś, co będzie chociaż wyglądało na tą sumę pieniędzy, niż kolejnego czarnego RG. Znowu - IMHO.Jasne, lepiej mieć ładniejsze ale gorzej brzmiące wiosło, niż czarne sensownie zupgradowane :facepalm:
I wiecie co? Nie da się tego stwierdzić, dopóki się nie dotknie i nie zagra na każdej z nich.
...akcja niska, progi nie kaleczą palców...
@dobry (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=4685)i to był ich błąd. Wielki błąd.
wlasnie patrze i nie wierze, jebanez zmienil w RG8 korpus z lipy na mahoń! HUE!
@matisq (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=1360)
Tak samo idąc do sklepu i ogrywając gitarę nawet na takim samym sprzęcie jak mój nie mam przecież gwarancji, że u mnie zagra tak samo.
Ale jeżeli jedynym niewspólnym czynnikiem jest interfejs audio (ale też dobrej klasy) to mogę mieć mniej więcej obraz ogólny czego się spodziewać.
@matisq (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=1360)
Tak samo idąc do sklepu i ogrywając gitarę nawet na takim samym sprzęcie jak mój nie mam przecież gwarancji, że u mnie zagra tak samo.
Ale jeżeli jedynym niewspólnym czynnikiem jest interfejs audio (ale też dobrej klasy) to mogę mieć mniej więcej obraz ogólny czego się spodziewać.
Zawsze możesz wziąć swój sprzęt ze sobą ;)