Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Pickupy, dechy, gryfy, struny i akcesoria => Wątek zaczęty przez: Ewolter w 03 Sie, 2014, 22:30:52
-
Witam
Znacie jakieś gitary które nie są wykonane z drewna?
Co o nich sadzicie i jak się zapatrujecie na dziłania w tym kierunku?
Znam kilka ciekawych firm takich jak aristides,trussart,troche z aluminium było wyrobów oraz czasem jednej ze znanych firm zdarzało się wypuścić gitare z plexy itp. itd. ale może istnieją inne ciekawe w miare brzmiace wynalazki?
Pytam ponieważ właśnie wraz z Politechniką Wrocławską prawdopodobnie zaczyne działania w tym kierunku i chciałbym wiedzieć jak innym szło na tym polu pozatym sam temat jest ciekawy i na forum jako tako go nie było jako oddzielny temat.
-
Był i to kilka razy. Ja miałem Flaxewooda, na pewno Musza i Guitar Spot mieli Aristidesy.
-
Dejw gra na takiej, ale on jest bębniarzem, więc się nie zna.
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.feelnumb.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F03%2Fnoje-04s28-grohl-55_368.jpg&hash=7d8e1aa9838f0336205bfb74569ed7d0e30d981e)
-
Dejw gra na takiej, ale on jest bębniarzem, więc się nie zna.
(http://www.feelnumb.com/wp-content/uploads/2010/03/noje-04s28-grohl-55_368.jpg)
@dom?n (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=410) też gra na takiej i brzmi zajebiście
-
Kramery niektóre miały gryfy z alu ,headless-y steinbergera niektóre całe były odlewane łącznie z korpusem z alu .
-
Znany tu i ówdzie Adrian w latach 80tych wykonywał załkiem sprawne wiesła z laminatów włókna szklane żelkoty i takie tam. Takiekajaki do grania ale grałyi wyglądały zacnie co jet chyba najważniejszym czynnikiem ;)
-
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fwww.usedgatineau.com%2Fphotos%2F03%2F84%2F28227984_614.jpg&hash=e28e04351eeaf867d3a5bb682ed465ad47499e0d)
Nikt nie wspomniał o BC Rich'ach z akrylu ;)
Jeszcze Buzz z Melvins już trochę lat gra na:
http://www.electricalguitarcompany.com/models/ (http://www.electricalguitarcompany.com/models/)
-
http://www.xoxaudiotools.com/ (http://www.xoxaudiotools.com/)
Grałem. Fajne ;)
-
Ok dzieki za odpowiedzi decyzja zapadła ze idziemy w badanie kompozytów zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Plan w wersji finalnej jest taki aby wykonac dwa modele jednego projektu na identycznym osprzecie jeden z drewna a drugi z naszego materiału. Jedyne rożnice maja wynikać z róznic materiałowych wiec będzie można jako tako porównać różnice. Niestety chyba? żadna z wczesniej wymionionych firm tego nie zrobiła i na odległość nie mozna sie dowiedzieć za dużo o ewentualnych różnicach ich brzmienia w bezpośredniej konfrontacji z klasycznymi konstrukcjami :)
-
Nie narzekać tylko brać gitary i zasuwać do @Guitar Spot (http://forum.sevenstring.pl/index.php?action=profile;u=2669) ograć Artidesa o ile jeszcze ma, a jak ni ma to ciul wakacje do końca września teoretycznie macie więc szukać po Userach fizycznych ;)
-
równicach ich brzmienia
Tylko co to jest równica brzmienia - tego nie wie nikt :-*
-
równicach ich brzmienia
Tylko co to jest równica brzmienia - tego nie wie nikt :-*
Mój telefon wie wszystko :-*
-
Trzecia wojna światowa wybuchnie przez telefony i podał-ów oczywiście :-*
-
Ok dzieki za odpowiedzi decyzja zapadła ze idziemy w badanie kompozytów zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Plan w wersji finalnej jest taki aby wykonac dwa modele jednego projektu na identycznym osprzecie jeden z drewna a drugi z naszego materiału. Jedyne rożnice maja wynikać z róznic materiałowych wiec będzie można jako tako porównać różnice. Niestety chyba? żadna z wczesniej wymionionych firm tego nie zrobiła i na odległość nie mozna sie dowiedzieć za dużo o ewentualnych różnicach ich brzmienia w bezpośredniej konfrontacji z klasycznymi konstrukcjami :)
Imo niemiarodajne. Bo wiosła seryjne wykonane z tego samego drewna, na tym samym osprzęcie i pikapach brzmią różnie - był temat o Ibananezach nawet. Szukanie jakiegoś wielkiego heloł w różnicach w brzmieniu to sztuka dla sztuki jak dla mnie.
-
Sugeruję inne podejście - odowodnij ze dwa wiosla z tego samego kompozytu i z tym samym osprzętem brzmią identycznie. To wniesie dużo więcej do tematu niż porównanie kompozytu z drewnem. Grafit (pewnie fachowa nazwa kompozytu jest dłuższa) uzywany w basach statusa ma właściwości tak samo dobre jak drewno, poza tym ze jest niezniszczalny w standardowych warunkach.
-
Ok dzieki za odpowiedzi decyzja zapadła ze idziemy w badanie kompozytów zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Plan w wersji finalnej jest taki aby wykonac dwa modele jednego projektu na identycznym osprzecie jeden z drewna a drugi z naszego materiału. Jedyne rożnice maja wynikać z róznic materiałowych wiec będzie można jako tako porównać różnice. Niestety chyba? żadna z wczesniej wymionionych firm tego nie zrobiła i na odległość nie mozna sie dowiedzieć za dużo o ewentualnych różnicach ich brzmienia w bezpośredniej konfrontacji z klasycznymi konstrukcjami :)
Imo niemiarodajne. Bo wiosła seryjne wykonane z tego samego drewna, na tym samym osprzęcie i pikapach brzmią różnie - był temat o Ibananezach nawet. Szukanie jakiegoś wielkiego heloł w różnicach w brzmieniu to sztuka dla sztuki jak dla mnie.
No wiadomo ale to ma na celu udowodnić tylko tyle że gitary z kompozytu nie brzmią jak karton a jeżeli wyjedzie ten test który zaproponował benkai pozytywnie problem o którym piszesz w przypadku kompozytowych gitar zniknie.
Sugeruję inne podejście - odowodnij ze dwa wiosla z tego samego kompozytu i z tym samym osprzętem brzmią identycznie. To wniesie dużo więcej do tematu niż porównanie kompozytu z drewnem. Grafit (pewnie fachowa nazwa kompozytu jest dłuższa) uzywany w basach statusa ma właściwości tak samo dobre jak drewno, poza tym ze jest niezniszczalny w standardowych warunkach.
To jest dobra uwaga i zrobimy to porównanie. Własności kompozytów niosą wiele korzyści bo gitary będą ważyć stanowczo mniej, gryf nie bedzie potrzebował pręta bo nigdy się nie wygnie, główki nie beda się łamać itp itd.
Wiem że i tak jest wiele czynników jak chociażby sam czynnik ludzki który powoduje ze kazdy model gitary jest inny ale w przypadku drewna i tego jak ten materiał sam w sobie jest kapryśny w porównaniu do kompozytów to uznam że inne czynniki są pomijalne w tym porównaniu. Przydałoby się tez na wiekszej ilości niz dwie gitary to zrobić ale narazie trzeba się zabrać za robote żeby chociaż jedną zrobić ;)
-
gryf nie bedzie potrzebował pręta bo nigdy się nie wygnie, główki nie beda się łamać itp itd.
Hmm ale ja właśnie chcę, żeby mój gryf był ugięty, a nie idealnie prosty...
-
gryf nie bedzie potrzebował pręta bo nigdy się nie wygnie, główki nie beda się łamać itp itd.
Hmm ale ja właśnie chcę, żeby mój gryf był ugięty, a nie idealnie prosty...
... nie napisałem ze ma byc idealnie prosty tylko ze jak zostawisz w wilgoci czy zmienisz naciag to i tak bedzie taki sam wiec nie trzeba bedzie korygowac
-
No i mozna zapomnieć o 'dive bombie' robionym za pomoca uginania gryfu ;-) chyba ze zastosujecie patent z bardzo cienkim łącznikiem miedzy glowka a gryfem. Chyba własnie u statusa to widzialem.
-
No i mozna zapomnieć o 'dive bombie' robionym za pomoca uginania gryfu ;-)
Wiem, że to skrajnie irracjonalne, ale ilekroć widzę, jak ktoś to robi, cierpnie mi skóra na jajach.
A jak nie wróci do pierwotnej pozycji?!?! ;)
-
Pilichowskiemu zawsze wraca. A to nie jest takie proste zeby popsuc gryf ;-)
-
No wiadomo ale to ma na celu udowodnić tylko tyle że gitary z kompozytu nie brzmią jak karton a jeżeli wyjedzie ten test który zaproponował benkai pozytywnie problem o którym piszesz w przypadku kompozytowych gitar zniknie.
spóźniłeś się z pomysłem na test o jakieś 30 lat. wiosła z kompozytu węglowego, aluminium czy luthite'u już dawno udowodniły, że nie brzmią jak karton i nie brzmią gorzej niż drewno, najwyżej inaczej.
gryf nie bedzie potrzebował pręta bo nigdy się nie wygnie, główki nie beda się łamać itp itd.
żeby gryf nie potrzebował pręta musi być bardzo ale to bardzo sztywny. dużo sztywniejszy niż jakikolwiek odpowiednik z drewna.
w innym wypadku potrzebujesz pręt do regulacji ugięcia w zależności od naprężenia używanych strun chociażby.
Może i spozniony ale jeszcze sporo fajnego zostało do zrobienia ;)
Jeżeli chodzi o pręty w gryfach waćpan gada pierdoły bo były normalnie produkowane gitary bez prętów z drewna i też dawały rade ale wymagało to 200 razy więcej nakładu pracy żeby z tym się nic nie działo. Niestety przez defila w polsce kojarzy sie to tylko z bananem :P włókno węglowe lub aramidowe myśle że sobie spokojnie poradzi z naciągiem :)
-
Dokładnie , I teraz okazuje się że po latach te wszystkie Kramery i inne węglo bajery zaczynają sprawiać kłopoty z regulacją . Drewno jest stabilniejsze , bo niejako z natury jest stworzone do olbrzymich długotrwałych naprężeń , a poza tym ma swój charakter i to że dwa identyczne instrumenty brzmią różnie uważam za olbrzymią zaletę .
-
Drewno jest stabilniejsze
Nie jest ;)
Podeślijcie mi inne węglo bajery o którym mówisz jak możesz.
Zestawianie aluminium z komozytem weglowym jest bez sensu bo to zupełnie inne materiały pod kazdym wzgledem wiec to co sie działo czy dzieje z aluminiowymi kramerami i mowienie ze to samo bedzie z gitarami z włókna weglowego :P
Jeżeli chodzi o pręty w gryfach waćpan gada pierdoły bo były normalnie produkowane gitary bez prętów z drewna i też dawały rade ale wymagało to 200 razy więcej nakładu pracy żeby z tym się nic nie działo. Niestety przez defila w polsce kojarzy sie to tylko z bananem :P włókno węglowe lub aramidowe myśle że sobie spokojnie poradzi z naciągiem :)
czas jakiś temu popełniliśmy bas z gryfem z laminatu wenge i klonu przetknięty trzema warstwami hebanu i usztywniony do tego bodaj trzema prętami karbonowymi. był bardzo sztywny, ale dalej reagował na naciąg strun.
gryfy bez pręta generalnie kojarzą mi się z aluminiowymi Kramerami, wypustami Ricka Toone z szyną aluminiową.
Moses, Status czy inny Modulus wypuszczał karbonowe gryfy bez pręta regulującego ale nawet jakbym się nie naczytał opowieści długoletnich posiadaczy takich wydumek, to z doświadczeń z ramami rowerowymi wiem, że laminat węglowy się starzeje i z czasem traci część sztywności :)
Ciężko mi wierzyć w to co piszecie bo carbon ma ogromną odporność na zmęcznie materiału ale poczytałem o tych ramach i to co ma podobno tam miejsce tam to utlenienie zywicy pod wpływem uv i obecnie sa zywice odporne na ta kwestie ;) Z reszta jakbysmy mieli robic takie porownania to ja nie chciałbym jezdzic na ramie z drewna :D
-
Ale te wszystkie firmy występujące w tym wątku , świata jakoś nie zawojowały a te ich modele są uważane bardziej za ciekawostki , sam sobie odpowiedz czemu ?
-
Aristides dobrze sobie radzi.
-
Bo razem z Parkerem stanowią egzotykę w tej branży + Ovation , zawsze się znajdzie grono zwolenników takiego brzmienia , tak jak się znajdą miłośnicy gitar Dobro
-
Bo razem z Parkerem stanowią egzotykę w tej branży + Ovation , zawsze się znajdzie grono zwolenników takiego brzmienia , tak jak się znajdą miłośnicy gitar Dobro
No to w czym problem ? :P
-
W tym że to wszystko już było , Ameryki nie odkryłeś , po prostu nie przyjęło się jak demokracja w Iraku .
-
W tym że to wszystko już było , Ameryki nie odkryłeś , po prostu nie przyjęło się jak demokracja w Iraku .
Ten temat jak wynika z pierwszego postu nie ma odkryc ameryki tylko pomoc mi wybrac materał do badań a poza jedna firma Aristides nikt się o to nie pokusił wiec pole do popisu może być spore. Ja nie chce zeby się przyjmowało tylko brzmiało i jak tak będzie to sam moge nawet na tym grać ;)
-
Nie przyjęlo się bo droższe i wymaga zupełnie innego podejscia od strony wykonawczej. Co tak jeczycie, jak Ewolter ma możliwości, fundusze i chęci to dlaczemu kurwa nie. Rady w temacie 'to juz bylo', 'a na chuj' to wsadzcie sobie panowie w dupe. Nie dotyczy tych co mieli uwagi merytoryczne w sprawie zagadnienia.
Mam zly nastrój, musze odreagować :-*
Edytka
Rzuc no pan metodyka badan, moze sie uda cos rozwinac w tym orojekcie badawczym zeby nosil znamiona pracy oryginalnej.
Btw - niezwykle mnie jara podejscie syntetyczne do takich zagadnien, wiec kombinuj oan, kombinuj.
-
Z reszta jakbysmy mieli robic takie porownania to ja nie chciałbym jezdzic na ramie z drewna :D
Ja bym chciał...
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fstopreadingthisandrideabike.files.wordpress.com%2F2009%2F06%2Fimg_0591.jpg&hash=3e7d764cc94d95bff54b795009e6a08ef9386d69)
-
Nie przyjęlo się bo droższe i wymaga zupełnie innego podejscia od strony wykonawczej. Co tak jeczycie, jak Ewolter ma możliwości, fundusze i chęci to dlaczemu kurwa nie. Rady w temacie 'to juz bylo', 'a na chuj' to wsadzcie sobie panowie w dupe. Nie dotyczy tych co mieli uwagi merytoryczne w sprawie zagadnienia.
Mam zly nastrój, musze odreagować :-*
Edytka
Rzuc no pan metodyka badan, moze sie uda cos rozwinac w tym orojekcie badawczym zeby nosil znamiona pracy oryginalnej.
Btw - niezwykle mnie jara podejscie syntetyczne do takich zagadnien, wiec kombinuj oan, kombinuj.
Chwilowo nie moge podac za duzo szczegolow ale cała metodyka bedzie wzorowana na podobnej pracy dotyczacej skrzypiec ewentualnie przerobionej na potrzeby gitar. Wszystkiego sie dowiem od Dr ktory to prowadził oraz wniosków do jakich doszli to bedzie dobra baza startowa :)
-
Broniąc poniekąd swojego interesu musimy jednoznacznie stwierdzić, że gitara jako instrument muzyczny (w odróżnieniu od gitary jako gadżetu, elementu wystroju wnętrza lub ciekawostki technologicznej) MUSI być wykonana z drewna...
A wspinając się na porównania ocierające się o filozofię, szukać innych materiałów na konstrukcję gitary to tak jak próbować zrobić syntetyczną wodę albo w sposób mechaniczny odwzorować zachowanie rośliny lub innego organizmu żywego ze wszystkimi procesami w nim zachodzącymi. Nie da się!
-
Yhy. Tak właśnie jak pan Ufnal powiedział.
Wysłane z mojego Parkera ;)
-
Broniąc poniekąd swojego interesu musimy jednoznacznie stwierdzić, że gitara jako instrument muzyczny (w odróżnieniu od gitary jako gadżetu, elementu wystroju wnętrza lub ciekawostki technologicznej) MUSI być wykonana z drewna...
A wspinając się na porównania ocierające się o filozofię, szukać innych materiałów na konstrukcję gitary to tak jak próbować zrobić syntetyczną wodę albo w sposób mechaniczny odwzorować zachowanie rośliny lub innego organizmu żywego ze wszystkimi procesami w nim zachodzącymi. Nie da się!
Serio? ::) :facepalm: :facepalm: :o
Co to przyzwyczajenie robi z ludzmi nawet nie dopuszczają do siebie myśli z pytaniem "co by było gdyby"?
-
Co do usztywniania gryfu bez metalowego pręta i regulacji, to fanom polecę:
http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp (http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp)
laminat węglowy się starzeje i z czasem traci część sztywności :)
Tak, a nawet gorzej ;). Obciążony jednostronnie carbon układa strukturę by sprostać naprężeniom i nagłe odwrócenie ich kierunku skutkuje pęknięciem. W gitarze to chuj, najwyżej się można popłakać, nie dokończyć piosenki = nie poruchać, ale co mieli powiedzieć pionierzy używania carbonowych masztów na jachtach do samotnego okrążania świata? ;)
-
Co do usztywniania gryfu bez metalowego pręta i regulacji, to fanom polecę:
http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp[/url (http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp)
tyż ciekawe :)
http://www.ricktoone.com/2010/10/neck-construction-vs-sound.html (http://www.ricktoone.com/2010/10/neck-construction-vs-sound.html)
Oooo ciekawe
-
Co do usztywniania gryfu bez metalowego pręta i regulacji, to fanom polecę:
http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp[/url (http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp)
A gdzie to się reguluje? ? ? Pytam poważnie.
Z Plastikowych wynalazków jest w gitarowni ten FLAXWOOD AIJA z opuszczona ceną. Rozważałem nawet jego zakup.
Boję się tylko o to rzekome hollow body (Gram rzeczy przegajnowane i przereverbowane), EMGs'y i o to, że musiałbym zrobić recenzję na sevenstringa, nie umiem grać djentów and różnicy między drewnami nie słyszę ;D
-
Co do usztywniania gryfu bez metalowego pręta i regulacji, to fanom polecę:
http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp[/url (http://geminimusical.com/carbon-fiber-d-tube-neck-beam.asp)
A gdzie to się reguluje? ? ? Pytam poważnie.
Jeżeli piszę wyraźnie, że jest bez regulacji, a Ty się (poważnie!) pytasz, gdzie to się reguluje, to znaczy, że jesteś idiotą.
-
Wujek na wakacjach widzę bardzo wyluzowany.
A słyszeliście o takim tworzywie jak Corian (Korian)? Jeśli nie, to może niedługo usłyszycie ;)
-
Wujek na wakacjach widzę bardzo wyluzowany.
A słyszeliście o takim tworzywie jak Corian (Korian)? Jeśli nie, to może niedługo usłyszycie ;)
blaty kuchenne z tego w modzie są ;D
I umywalki .
Taylor robił z tego chyba siodełka do niektórych gitar kupę lat temu ( z akcentem na słowo kupę ) ;)
-
Gibson bodajże aktualnie używa tego do siodełek.
-
Wujek na wakacjach widzę bardzo wyluzowany.
Nie ma związku. Czysta logika. Poza tym bycie facetem nie kończy się na założeniu spodni, czasem można (a czasem trzeba) użyć kilku żołnierskich słów ;).
-
Wujek na wakacjach widzę bardzo wyluzowany.
A słyszeliście o takim tworzywie jak Corian (Korian)? Jeśli nie, to może niedługo usłyszycie ;)
blaty kuchenne z tego w modzie są ;D
Korian na blaty kuchenne słabo sie nadaje ze względu na jego wielką zaletę jaką jest termoformowalność. Niestety odstawiona patelnia czy garnek z płyty grzewczej czy tam palnika idealnie zaznacza swoją obecność niemal na stałe... do kolejnego szlifowania i polerowania. Są inne bliźniacze materiały.
-
Spotkałem się z kilka swietnym osobami na uczelni które mi pomogą. Tak bardzo ogolnie przeprowadzimy analize różnych gatunków drewna jak przedstawioną w tym artykule tam gdzie jest napisane o wpływie rodzaju lakieru na brzmienie http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/11/34_zanim_zagraja.html (http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/11/34_zanim_zagraja.html)
Dzieki uzyskanym charakterystyka bedziemy dalej sie bawic aby uzyskac takie kompozytem.
Tutaj tez pojawia się ewentualna prozba do czytajacych :)
Jeżeli ktoś z was ma możliwość i chciałby mi pomoc to bede szukał próbkek drewna używanego do porodukcji.
Niestety wymiary są nastepujace 30x30cm i grubość 3mm poniewaz gitarami elektrycznymi nikt sie zabardzo nie chce zajmowac wiec ta gruboscia próbki zostałem ograniczony. Jakby ktos mógł w jakikolwiek sposob pomoc czekam na PW
-
Może ci to coś pomoże
http://www.warmoth.com/guitar/bodies/options/bodywoodoptions.aspx (http://www.warmoth.com/guitar/bodies/options/bodywoodoptions.aspx)
-
Spotkałem się z kilka swietnym osobami na uczelni które mi pomogą. Tak bardzo ogolnie przeprowadzimy analize różnych gatunków drewna jak przedstawioną w tym artykule tam gdzie jest napisane o wpływie rodzaju lakieru na brzmienie http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/11/34_zanim_zagraja.html (http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/11/34_zanim_zagraja.html)
Dzieki uzyskanym charakterystyka bedziemy dalej sie bawic aby uzyskac takie kompozytem.
Tutaj tez pojawia się ewentualna prozba do czytajacych :)
Jeżeli ktoś z was ma możliwość i chciałby mi pomoc to bede szukał próbkek drewna używanego do porodukcji.
Niestety wymiary są nastepujace 30x30cm i grubość 3mm poniewaz gitarami elektrycznymi nikt sie zabardzo nie chce zajmowac wiec ta gruboscia próbki zostałem ograniczony. Jakby ktos mógł w jakikolwiek sposob pomoc czekam na PW
Po co badać coś co już zostało zbadane?
Przepraszam, teraz doczytałem, myślałem że chodzi o badanie tworzyw drewnopochodnych
-
Spotkałem się z kilka swietnym osobami na uczelni które mi pomogą. Tak bardzo ogolnie przeprowadzimy analize różnych gatunków drewna jak przedstawioną w tym artykule tam gdzie jest napisane o wpływie rodzaju lakieru na brzmienie http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/11/34_zanim_zagraja.html (http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/11/34_zanim_zagraja.html)
Dzieki uzyskanym charakterystyka bedziemy dalej sie bawic aby uzyskac takie kompozytem.
Tutaj tez pojawia się ewentualna prozba do czytajacych :)
Jeżeli ktoś z was ma możliwość i chciałby mi pomoc to bede szukał próbkek drewna używanego do porodukcji.
Niestety wymiary są nastepujace 30x30cm i grubość 3mm poniewaz gitarami elektrycznymi nikt sie zabardzo nie chce zajmowac wiec ta gruboscia próbki zostałem ograniczony. Jakby ktos mógł w jakikolwiek sposob pomoc czekam na PW
Po co badać coś co już zostało zbadane?
Przepraszam, teraz doczytałem, myślałem że chodzi o badanie tworzyw drewnopochodnych
Podeślij mi informacje kto to badał jaką metodą i kiedy jak cos wiesz :)
Chcemy mieć swoje analizy modalne przeprowadzone przez nas zeby wiedzieć do czego mamy dążyć i tak potem na tej podstawie bedziemy działać z kompozytami co z reszta pisałem.
-
Broniąc poniekąd swojego interesu musimy jednoznacznie stwierdzić, że gitara jako instrument muzyczny (w odróżnieniu od gitary jako gadżetu, elementu wystroju wnętrza lub ciekawostki technologicznej) MUSI być wykonana z drewna...
Dobrze posłuchać eksperta :facepalm:
-
A ja dalej czekam na gitarę z grafenu. Eh, co te studia robią z ludźmi? A tak na poważnie, w przypadku kompozytów węglowych, proponowałbym zainteresować się troszeczkę bardziej krystalografią, poza tym, sam pomysł z leksza pokrywa się z obliczeniami, które ostatnio robiłem, dotyczącymi prędkości rozchodzenia się fali mechanicznej w 60 gatunkach drewna, które brałem pod uwagę. Wnioski były dosyć ciekawe w sumie. Poza tym, nie zapominajmy o jednej, podstawowej, wydawać by się mogło, rzeczy. Gitara elektryczna od strony akustycznej dalej jest układem drgającej struny i materiału, do którego jest przymocowana. W sytuacji idealnej, dostajemy od układu w postaci fali akustycznej z powrotem wszystko to, co wkładamy w postaci energii kinetycznej w układ szarpiąc strunę. Im więcej dostajemy z powrotem, tym wiosło brzmi obiektywnie "lepiej", na czym, między innymi, polega fenomen skrzypiec Stradivariusa, chociaż tutaj miała też sporo do czynienia mikro epoka lodowcowa, która miała spowodowała zmiany w gęstości drewna, z którego owe magiczne skrzypki robione były. Jest to jeden z dwóch podstawowych czynników, które wpływają na prędkość rozchodzenia się fali w ośrodku, drugim jest moduł Younga, w sumie, to od tej właśnie strony się tym zagadnieniem zajmuję od stycznia 2013, czego efektów, niektórzy mieli możliwość ograć i ocenić na żywo, inni ograć na yt ;)
Za czas jakiś, jeśli fundusze pozwolą, mam w planach zabawę także od tej drugiej strony. Niestety tutaj aparatura może być wydatkiem rzędu kilku-kilkunastu kPLN. Wracając zaś do samych kompozytów węglowych, drewno jest jednym z nich, więc porównanie, co gra lepiej, drewno, czy kompozyt jest w sumie niepoprawne ;)
Sam pomysł zaś porównania naturalnych anizotropowych kompozytów węglowych (drewna) z syntetycznymi, wydaje mi się świetnym pomysłem. :)
-
Odbiegając od tematu miałem małe WTF, otóż powrót do szkoły mnie wynaturzył (biol-chem) i mogę to zauważyć nawet tutaj - kPLN przeczytałem odruchowo w myślach jako kilozłote :facepalm:
A wracając do wątku, to osobiście z niecierpliwością czekam na progress :D
-
Odbiegając od tematu miałem małe WTF, otóż powrót do szkoły mnie wynaturzył (biol-chem) i mogę to zauważyć nawet tutaj - kPLN przeczytałem odruchowo w myślach jako kilozłote :facepalm:
A wracając do wątku, to osobiście z niecierpliwością czekam na progress :D
Ale tu chodziło o kilozłote :D
-
A ja dalej czekam na gitarę z grafenu. Eh, co te studia robią z ludźmi? A tak na poważnie, w przypadku kompozytów węglowych, proponowałbym zainteresować się troszeczkę bardziej krystalografią, poza tym, sam pomysł z leksza pokrywa się z obliczeniami, które ostatnio robiłem, dotyczącymi prędkości rozchodzenia się fali mechanicznej w 60 gatunkach drewna, które brałem pod uwagę. Wnioski były dosyć ciekawe w sumie. Poza tym, nie zapominajmy o jednej, podstawowej, wydawać by się mogło, rzeczy. Gitara elektryczna od strony akustycznej dalej jest układem drgającej struny i materiału, do którego jest przymocowana. W sytuacji idealnej, dostajemy od układu w postaci fali akustycznej z powrotem wszystko to, co wkładamy w postaci energii kinetycznej w układ szarpiąc strunę. Im więcej dostajemy z powrotem, tym wiosło brzmi obiektywnie "lepiej", na czym, między innymi, polega fenomen skrzypiec Stradivariusa, chociaż tutaj miała też sporo do czynienia mikro epoka lodowcowa, która miała spowodowała zmiany w gęstości drewna, z którego owe magiczne skrzypki robione były. Jest to jeden z dwóch podstawowych czynników, które wpływają na prędkość rozchodzenia się fali w ośrodku, drugim jest moduł Younga, w sumie, to od tej właśnie strony się tym zagadnieniem zajmuję od stycznia 2013, czego efektów, niektórzy mieli możliwość ograć i ocenić na żywo, inni ograć na yt ;)
Za czas jakiś, jeśli fundusze pozwolą, mam w planach zabawę także od tej drugiej strony. Niestety tutaj aparatura może być wydatkiem rzędu kilku-kilkunastu kPLN. Wracając zaś do samych kompozytów węglowych, drewno jest jednym z nich, więc porównanie, co gra lepiej, drewno, czy kompozyt jest w sumie niepoprawne ;)
Sam pomysł zaś porównania naturalnych anizotropowych kompozytów węglowych (drewna) z syntetycznymi, wydaje mi się świetnym pomysłem. :)
Też fajne ja nie miałem okazji widzieć twojej pracy jak możesz napisz mi na priv :)
My bedziemy stosowac analize modalna wiec skupiamy sie na charakterystyce dragan otrzymanych w odpowiedzi bo sama dlugosc by nam nie dała za wiele :) Najpierw w przypadku samego drewna a potem na tej podstawie bedziemy starac sie kompozytem uzyskac podobny efekt i nikt nie mowi ze to bedzie sam weglowy bo moze to byc miesznka np. weglowo-armamidowa :) Jezeli chodzi o krystalografie to zrobimy zgłady i ocenimy mikrostrukture kompozytu ktory nas zadowoli. Chwilowo jednak musze zajac sie odpowiednim przygotowaniem i zgromadzeniem probek z drewna. Same efekty tego juz beda interesujace bo ciekawe jak wyjdzie porownanie mahoniu i jesionu? Jak na wykresie konkretnymi czestotliwosciami bedzie prezentowac sie to co wszyscy czujemy w roznicy brzmien tych gatunkow :)
-
Wiesz, nikt póki co nie miał okazji widzieć mojej pracy i póki nie będę miał patentu tak pozostanie ;) W każdym razie, trzymam kciuki i jakby co, wal śmiało, postaram się pomóc, na ile będę umiał :)
-
Wiesz, nikt póki co nie miał okazji widzieć mojej pracy i póki nie będę miał patentu tak pozostanie ;) W każdym razie, trzymam kciuki i jakby co, wal śmiało, postaram się pomóc, na ile będę umiał :)
a tak opisowo jakie efekt/co dają twoje zabiegi ? nie wnikając w metode do celu ;)