Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Efekty => Wątek zaczęty przez: Vin$ w 14 Lis, 2012, 18:14:15
-
Elo. Chłopaki poradźce czym warto się zainteresować? Trochę zielony w klimacie jestem, a czasu na ogranie zabardzo nie znajdę. Pewnie i tak by mi się spodobało prawie wszystko :).
Interesuje mnie multiefekt podłogowy do grania prób, koncertów,w domu. Duży zakres brzmień, oprócz klasycznych także syntetyczne do grania industrialów, djentów, hc/mc itp. modernowych szajsów :D.
Oczywiście z noise gate, chromatycznym tunerem i pedałem ekspresji/wah. Coś ładnie, naturalnie brzmiącego dla mojego Engla Dzikiego :). Budżet to 1k za używkę. Biorę pod uwagę głownie Line6, Boss, Digitech, Korg...
-
Polecam Line 6 X3 Live spełnia wszelkie twoje wymagania plus możliwość nagrywania nie tylko gitary ale także basu i wokalu,jakbyś był chętny to możliwe że będę się musiał pozbyć swojego w celu uzyskania funduszy na sprzęt do grania prób:)pozdro
-
Zoom G3 - nowy
Line6 HD300 - uzywany
http://www.thomann.de/pl/fender_mustang_floor.htm?sid=7ccef0e40f5a35115f97d1d0961c0283 (http://www.thomann.de/pl/fender_mustang_floor.htm?sid=7ccef0e40f5a35115f97d1d0961c0283)
-
seria line6 HD ponad wszystko. powinieneś HD300 dorwać do 1000zł
-
Czego potrzebujesz w takim multi multi??
-
http://www.thomann.de/pl/zoom_g3x.htm (http://www.thomann.de/pl/zoom_g3x.htm) w sofcie v.2.0 można dawać 6 efektów dowolnie ustawionych w łańcuchu, ogólnie daje rade.
-
Dlaczego G3, skoro G5 chodzi po ~1k?
BTW, czy Zoom potrafi triki w stypu HD500 z dwoma wzmakami na raz itp.? Bo w sumie sam się jak pies do jeża przymierzam do zakupu multi (załóżmy, że cena HD500 to dla mnie maks.), którego mam zamiar używać do gitary i basu (do ktrórego potrzebowałbym opcji zmiksowania osobno ukręconych cleana i przesteru)?
Wiadomo może kiedy Zoom wypuści G7 i G9 (cenowe odpowiedniki HD400 i HD500)? :)
-
Miało być do 1k, G5 jednak kosztuje prawie 500 zł więcej od G3. Poza tym z tego co wiem G5 i G3 oferują zbliżone możliwości, mają te same symulacje wzmaków, ta sama filozofia urządzenia itp. G5 ma po prostu lepszy procesor dzięki czemu można załadować 9 efektów jednocześnie, więcej przycisków nożnych, z-pedal i tą niby lampę, która nie wiem czy ma sens.
Niezbyt rozumiem co chcesz robić, podłączyć do multi bas i gitarę jednocześnie z różnymi presetami? Zoom ma przede wszystkim jedno wejście, więc dwóch gitar nie podłączysz, no i nie da się robić równoległych łańcuchów, wszystko idzie szeregowo.
Zoom G9.2tt i G7.1ut już dawno są, właściwie to starocie, myślisz zamierzają wypuścić coś nowszego o podobnych nazwach?
-
Nie, nie. Źle mnie zrozumiałeś :)
Gitara swoją drogą, bas swoją; nie jednocześnie. Po prostu zamiast kupować osobne piece do każdego chcę jedno multi podłączane do aktywnego odsłuchu lub PC z monitorami, jedynie dla każdego i strumentu przygotowane odpowiednie patche/presety ;)
A co do urządzeń x.(coś-tam)t to nie chodziło mi o te starocie, o których wiem, że wymiękają przy PODach HD, a o najnowszą serię G3/G5, których brzmienie internety chwalą. Z tym, że G5 to cenowy odpowiednik HD300 i pewnie choćby z tej racji nie ma podejścia do HD500 i w sumie strzelam, że wyższe modele w przyszłości to będą G7 i G9, bo standardowo Zoom w każdej generacji ma numerki 2, 3, 5, 7 i 9 :)
ED: na allegrogo G3 najtaniej widzę za 670zł, a G5 kilkukrotnie za 999zł. Może jednak warto dołożyć?
-
Faktycznie, może i warto. Dużego plusa ma u mnie zoom za wypuszczenie update'u firmware'u do G3, w którym dołożyli 5 nowych symulacji (m. in. Krank Revolution, Engl Invader) i dodali możliwość robienia 6-elementowych łańcuchów (wcześniej były tylko 3). Darmowy update, z którym się czuje jakbym nowy efekt miał. Dlatego kto kupi G3 z firmwarem 1.xx to pierwsze co robi to updatuje!
-
Dobra dezydujący dla mnie element: czy te nowe Zoomy mają coś w stylu dual ampa z Podów HD? W sensie, czy da się na nich ustawić dwa równoległe łańcuchy (nie ważne ile elementów na każdy), czy takie coś to tylko PODy? Bo teoretycznie to nawet mój G5.1t w tym śmiesznym ZFX namiastkę tego potrafi, ale to inna kategoria urządzenia dużo czerpiąca z mocy obliczeniowej PC, no i brzmienia są... No takie, jakie są.
-
...nie da się robić równoległych łańcuchów, wszystko idzie szeregowo.
Tylko 1 wzmacniacz na preset, dodatkowo jak ty chcesz do takiego urządzenia podłączyć gitarę i bas skoro ma jedno wejście?
-
Przeoczyłem to o szeregowym. No to Zoom dla mnie odpada. :(
No i jeszcze raz, ja nie chcę podłączać dwóch instrumentów na raz :D tylko że czy mam ochotę pograć na basie, czy na gitarze - mam jednego grata w pokoju, zamiast 2 osobne rigi. Czaisz? ;)
-
Też miałem tego typu dylemat, aż w końcu uznałem, że do domowego grajkowania spokojnie mi wystarczy "tylko gitarowy" wzmacniacz.
-
Czaisz? ;)
No czaje, tylko w takim razie nie ma to związku z dual ampem? Chcesz mieć w efekcie dual ampa żeby po prostu lepiej i przestrzennie brzmiało?
-
W przypadku gitary - no mniej-więcej o to mi chodzi.
W przypadku basu po to, aby móc ukręcić mieszankę cleana i przesteru ;) i móc je ładnie razem połączyć na żywo.
-
Trzeba było od razu, że bas metodą Oli chcesz zrobić :D
-
lol, nawet nie wiedziałem, że on tak robi bas. Sam na ten pomysł wpadłem :D
Posty połączone: 18 Lis, 2012, 17:20:10
lol, nawet nie wiedziałem, że on tak robi bas. Sam na ten pomysł wpadłem :D
-
Chopy jak myślicie? Co by się lepiej sprawdziło z L6ów? Pod hd300 czy x3 live? Gram zarówno na gitarze, jak i basie. Potrzebowałbym w takim wypadku pełnego zakresu modulacji dla obu takich instrumentów. X3 i hd300 są w podobnych cenach, lecz zważywszy że x3 jest starszy, w tej samej cenie wydaje mi się że oferuje znacznie więcej możliwości. Mam rację?
Przy graniu żywo będę dopalał conajwyżej Engla + modulacje, a przy nagrywaniu to bezpośrednio do kompa. Line out z symulacją w Englu specjalnie jakoś nie kopie dupy.
-
Zoom G 9,2 tt. Bardzo fajne, choć spore multi. Plus 2 lampki - nie ma to radykalnego wpływu na brzmienie, ale uspokaja serce;) Akurat mam na sprzedaż... i zmieścisz się w 1k, a nawet poniżej
-
GT-10 spełni Twoje wymagania. Ma dwa łańcuchy i sporo zabawek do industrialu itp. Ja właśnie sprzedaję (dzisiaj ląduje w dziale "Sprzedam"). Tyle, że 1k nie wystarczy. Koło 1,2k można pomyśleć.
-
GT-10 spełni Twoje wymagania. Ma dwa łańcuchy i sporo zabawek do industrialu itp. Ja właśnie sprzedaję (dzisiaj ląduje w dziale "Sprzedam"). Tyle, że 1k nie wystarczy. Koło 1,2k można pomyśleć.
Dwa łańcuchy tzn. w sensie w stylu jak w HD500?
-
The GT-10, easily and quickly, allows you to split the effects chain into two separate chains. In each chain you can modify or add effects or sounds like you want. You can even arrange the order of the effects. Always separately. Additionally, the GT-10 provides various COSM amp models. Thanks to the Parallel Chain function you can shape your sound with an incredible flexibility. For example. Split the sound into two separate chains and then add two different effects and two different amp models, for right and left channel, in a stereo configuration. The effect is amazing and opens new horizons into your creativity.
Można też wrzucić oba kanały jednocześnie w stereo - tak, że masz inny amp po lewej a inny po prawej.
Mozna też mieć np. na A crunch + dopałka a na B clean itd. Przełączeni między A/B przypisujesz do dowolnego pedzia.
Jak jest w HD500 nie wiem.
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fchitarra-online.com%2Fimages%2Feffects%2Fboss-GT-10-panel.jpg&hash=9aa428ab1dc4996174d7054835b29b1d4068a6ce)
Prawy dolny róg - Channel A/B
-
Z tego, co rozumiem, to chyba mniej-więcej tak samo :)
Ciekawe, nie powiem. Będę się musiał bliżej zainteresować.
Ed: Jeśli guglanie na telefonie na zajęciach mnie nie okłamuje, to właśnie odkryłem, że x3 live też to potrafi... Myślałem, że nie. Teraz mam rozkminę co by wypadało sensowniej, jako że cenowo są chyba podobne :)
-
A czy Zoom i Gt10 mają także oprogramowanie komputerowe? W sensie czy tak jak w l6 można modyfikować łancuchy i efekty w multi przez komputer. Przy nagrywaniu i szlifowaniu brzmienia bardzo jest to pomocne. Ominie się zbędnej patologii z gałkami.
-
No właśnie też rozkminiam za/przeciw bossowi i x3 podług różnego spamu w necie.
gt10:
- lepsze efekty modulacyjne (pitch shifter w x3 ponoć ciężko ssie, jakaś atrapa o nazwie 'bender')
- lepsze cleany
- łatwiejszy w obsłudze
- niemalże nieograniczone możliwości ukręcania
- ponoć lepiej daje radę od x3 w sytuacji, gdy wpinamy go w pętlę wzmaka
x3:
- lepsze brzmienia wzmaków, zwłaszcza na high-gainach
- więcej modeli różnych symulacji do różnych zastosowań
- o wiele więsza scena, a więc i łatwiej znaleźć wsparcie w necie, różne presety, patche itd...
- ponoć lepiej daje radę od gt10 w sytuacji, gdy wpinamy go bezpośrenio w odsłuch
No i pewnie o czymś-tam przy obu opcjach pisząc z głowy zapomniałem. A w ogóle to się parę razy spotkałem dzisiaj z opinią, że najfajniej to jest wpiąć x3 w pętlę gt10 i połączyć ich możliwości.
W związku z powyższym chyba dochodzę do wniosku, że nie ma co się nawet tymczasowo bawić w półśrodki, jak w niemieckich internetach widziałem używkę hd500 za nie całe 1500zł + przesył...
-
GT-10 ma fajny soft do edytowania w kompie:
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Flinux-sound.org%2Fimages%2Fblog%2Ffull-size%2F2-fxfloorboard-gt3.png&hash=a1988beb0e9c10e19d2c55b6819ba96177da7189)
-
No ok wszystko fajnie... Ale z tego co już się dowiedziałem zarówno Boss jak i Zoom są albo do gitary albo do basu. Więc chyba zostaje l6?
EDIT 04.02.2012
Finał sprawy jest taki, że kupiłem GT8 za 800zł z szmacianym pokrowcem a następnie po miesiącu go sprzedałem koledze za ten sam hajs i kupiłem za 1100zł GT10 z casem :D
Batalię pomiędzy Boss a L6 wygrał designem, ilością przydatnych funkcji (sterowanie Ampem jako switch, tryb manualny, przełączanie dynamiczne, dowolność konfiguracji przycisków, mnogością efektów). Z symulacji idzie dobre brzmienie ustawić, ale korzystam z tego co najwyżej w domu, więc wybór L6 odpadł w niepamięć.