1. To czego potrzebujesz to interface do nagrywania z preampem mikrofonowym (lub kilkoma, zależnie od potrzeb). Gdzie takie coś dostać? Np. tutaj: http://www.thomann.de/pl/interfejsy_audio.html (http://www.thomann.de/pl/interfejsy_audio.html) - do wyboru do koloru.
,,,,,,,,,, Lepszymi interface'ami są jednak te używające złącza FireWire - mniejsze opóźnienia i mniejsze zużycie procesora podczas nagrywania. Do niech jednak potrzebujesz mieć w komputerze złącze FireFire (najlepiej oparte na chipsecie Texas Instruments).
Tutaj pragnę nadmienić, że niestety nie opędzisz się samym mikserem (takim, który nie ma podłączenia do kompa) bez specjalnego zewnętrznego interface'u, gdyż opóźnienia pomiędzy tym co się dzieje na żywo, a tym co się dzieje na kompie po prostu nie dadzą Ci normalnie pracować.
2. Tak jak napisałeś, mikrofony dynamiczne nie potrzebują zewnętrznego zasilania, słusznie również zauważyłeś, że mikrofony pojemnościowe potrzebują zasilania +48V (PHANTOM). Zasilanie ich odbywa się poprzez podanie prądu przez zwykły kabel mikrofonowy (po prostu włączasz odpowiednią funkcję w miskerze lub interface'ie) lub poprzez zastosowanie baterii. Uwaga, mikrofony pojemnościowe, które mają baterię NIE SĄ mikrofonami bezprzewodowymi, one po prostu nie potrzebują zasilania PHANTOM. Jeżeli nie mamy w interface'ie zasilania PHANTOM i nie planujemy go mieć, a chcemy mieć mikrofon pojemnościowy, należy zaopatrzyć się w taki z niezależnym zasilaniem (bateryjnym).
W moim MacBooku posiadam FireWire 800 port (up to 800 Mbps) a oto dokładna specyfikacja;
http://support.apple.com/kb/SP621 (http://support.apple.com/kb/SP621)
Na szybkości przekazu między urządzeniami mi bardzo zależy bo mam zamiar mojemu wokalowi dodawać wiele efektów w czasie rzeczywistym, nagrywać wszystko, itd., o czym wspominam w osobnym wątku; [
Rozumuję że „preamp mikrofonowy”, nazwałeś też „mikserem” bo chodzi o to samo. No i zaproponowałeś abym dokupił też specjalny zewnętrzny interface.
(...)
ale proszę Zerotolerance, podaj mi dokładny link ( cena nie istotna )
„preamp-u mikrofonowego” ( mikser ),
jak i
-specjalny zewnętrzny interface.
Zatem układanka się zmienia i chyba będę musiał zrezygnować z zakupu Apogee Duet 2To zależy tylko i wyłącznie od Twoich preferencji i tego co napisałem wyżej. Z tego co widzę to ten Apogee może nagrywać do 2 ścieżek na raz, więc, jeżeli chcesz nagrywać na raz tylko 2 rzeczy ( w sensie 2 ścieżki mono, na jeden wokal a na drugiej np gitara) to Ci wystarczy.
http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface (http://store.apple.com/pl/product/H4991ZM/A/Apogee_Duet_2_Music_Interface)
Zatem powinienem raz i na zawsze zapomnieć o możliwości posiadania w mym studiu mikrofonu bezprzewodowego? ( myślałem że droższy zakup, poradzi sobie z tą możliwością, bo miło było by wykorzystać bezprzewodowy mikrofon do celów innych ) Spotkałem się z opinią że można posiadać bez-przewód, no ale jeśli napiszesz że nie da się zatem zapomnę i nie wracam do tematu.
Znalazłem ciekawe urządzenie, ale czy ma ono więcej funkcji w sobie bym nie musiał posiadac wielu róznych urządzeń?
Roland SonicCell - moduł-syntezator wraz z interfejsem audio USB/MIDI,-cena 3100 -PLN
http://www.thomann.de/pl/roland_soniccell.htm (http://www.thomann.de/pl/roland_soniccell.htm)
Co do mikrofonu to nie mam jeszcze pewności, bo od przewodowego, wolałbym bez-przewodowy, ( wykorzystał bym go przy okazji do innych celów ) jeśli nie ma ku temu przeszkód to np. ten;
SHURE PGX 24E/SM58-P6 SYSTEM BEZPRZEWODOWY – cena 1 616,00 zł
http://allegro.pl/shure-pgx-24e-sm58-p6-system-bezprzewodowy-wysylka-i2402809262.html (http://allegro.pl/shure-pgx-24e-sm58-p6-system-bezprzewodowy-wysylka-i2402809262.html)
Poniżej nie wiem który z podanych trzech wybrać;
http://www.riff.net.pl/?k=0&word=SHURE+PGX+24E&sub=Szukaj (http://www.riff.net.pl/?k=0&word=SHURE+PGX+24E&sub=Szukaj)
Ale chyba wybiorę najdroższy; SHURE PGX 24E/BETA58-R1- 1946,- zł
http://www.riff.net.pl/mikrofony-bezprzewodowe/shure-pgx-24e-beta58-r1 (http://www.riff.net.pl/mikrofony-bezprzewodowe/shure-pgx-24e-beta58-r1)
A teraz pozwolę sobie załączyć 2 filmiki z Youtube z mikrofonem tego typu;
Shure PGX24/SM58 Wireless Handheld Vocal Performance Mic System (http://www.youtube.com/watch?v=TL-IKPJYLdI#)
Unboxing the Shure PGX24 / SM58 - Starsound Audio - Reno, Nevada (http://www.youtube.com/watch?v=i9iQpDrdNyY#ws)
Zamiast zakupować M-Audio Profire 610 interfejs FireWire - za 1299.00 zł
http://muzyczny.pl/131099_MAudio-Profire-610-interfejs-FireWire.html (http://muzyczny.pl/131099_MAudio-Profire-610-interfejs-FireWire.html)
Chyba wole dopłacić to 550 zł, i zakupić
TC Electronic Impact Twin; za 1.850 zł.
Cała sprawa wyglądała by tak, że podłączył byś mikrofon do gniazda mikrofonowego a klawisz poprzez MIDI. Cały szkopuł tkwi w tym czy twoje klawisze obsługują MIDI.
Tu masz przykład samego preampu mikrofonowego bez żadnego wyjścia komputerowego: http://www.thomann.de/pl/art_tube_mp.htm (http://www.thomann.de/pl/art_tube_mp.htm)
Szukałem informacji w google i znalazłem w identycznym modelu jak ja następujące specyfikacje; ( ja mam tylko więcej GHZ, bo zamist 2,2 GHZ, ja w moim modelu mam 2.3, GHZ )
Ja na Impact Twinie mam opóźnienia rzędu 1-2ms przy nagrywaniu, czasem trochę więcej. Co do drugiej kwestii, wewnątrz komputera kontrolerem FireWire steruje chipset. Nie wiem dlaczego, ale mądre głowy, które produkują Interface'y FireWire wymyśliły sobie, że ich sprzęt najlepiej działa z chipsetem Texas Instrumets i smutna prawda jest taka, że to prawda.
Teraz, musisz jakoś sprawdzić (nie wie jak bo nie znam się na Mac'ach) jaki chipset gdzieś tam w środku ma twój Mac. W Windowsie po prostu wchodzi się do menedżera urządzeń i w specyfikacji danego urządzenia, w tym przypadku FireWire, mam napisane jaki chipset siedzi w środku. Dalej, jeżeli nie masz FIreWire opartego na chipsecie Texas Instruments, możesz ratować się zewnętrzną kartą Express Card z takim chipsetem. Tak to wygląda: http://www.amazon.com/Syba-SD-EXPC34-2F-Chipset-400Mbps-ExpressCard/dp/B001JTWTB4 (http://www.amazon.com/Syba-SD-EXPC34-2F-Chipset-400Mbps-ExpressCard/dp/B001JTWTB4)
Fakt, te urządzenia trochę zajmują. Jeżeli faktycznie jesteś pewny, że nie będziesz nagrywał więcej to nawet się w to nie zapuszczaj. Ja np takiego potrzebuję bo chcę zacząć w domowym zaciszu nagrywać perkusję na 7-8 ścieżek.
Jeżeli wokal i klawisze poprzez jack'i to zajmiesz 3 wejścia - 1 mikrofonowe i 2 liniowe, kanał lewy i prawy. Jeżeli klawisze przez Midi to zajmeisz wtedy tylko 1 wejście mikrofonowe, a klawisze przez wejście MIDI. Tak wygląda: http://mididrumfiles.com/content/wp-content/uploads/2010/03/MIDI2.gif (http://mididrumfiles.com/content/wp-content/uploads/2010/03/MIDI2.gif)
Tutaj rodzi się też pytanie trochę nie na temat, ale bardzo ważne bo może okazać się że równie do tego potrzebuje połączenia w urządzeniu o jakim może być mowa. Chodzi o kolumny ( monitory ) gdzie je podłączyć?
Mam 3 opcje i ze wszystkich będę chciał korzystać;
a\- kolumny komputerowe ( kino domowe ) jakie podłączam teraz do wyjścia audio w komputerze.
b\ - słuchawki.
C\ - kolumny typowe jakie każdy używa przy wierzy muzycznej ( mam B-Q ) podłącza się je typowymi kabelkami ,,+”, i ,,-”. Potrzebują one wzmacniacza lub sprzętu muzycznego z wzmacniaczem w środku.
Opcja A i C odpada na starcie. Jeżeli już to jakieś studyjne zamknięte słuchawki lub monitory studyjne. Monitory studyjne: http://www.thomann.de/pl/aktywne_monitory_bliskiego_pola.html (http://www.thomann.de/pl/aktywne_monitory_bliskiego_pola.html)
6. Takie klawisze: http://www.soundonsound.com/sos/jun02/articles/midimanoxygen8.asp (http://www.soundonsound.com/sos/jun02/articles/midimanoxygen8.asp)
"Karta dźwiękowa" to TC Electronic Impact Twin. No bo można powiedzieć, że Interface to taka właśnie zewnętrzna karta dźwiękowa z małymi opóźnieniami.
Mikrofon kup taki na jaki Cię stać.
Tak jak pisałem wyżej, weź taki na jaki Cię stać.
Apple stworzyło FW i każdy produkt Apple ma doskonale działające złącza FW.To miła wiadomość, zatem zbędne zakupy odpadają, a o firewire też się już naczytałem i nawet zewnętrzne dyski najlepiej tak podłączać, zatem i ja chciałbym wszystko podłączyć do firewire. ( mam nadzieje że nie okaże się że jedno wyjście firewire w komputerze to za mało )
Pomijając kwestię że nawet w starych białych plastikowych macbookach sprzed 6 lat jest firewire 400.
Żadne karty nie są potrzebne.
Program to Logic Pro.
Zerotolerance jest to dla mnie nieoceniona radość gdy widzę że odpisujesz mi na dokładnie każdy punkt, i to jeszcze zaznaczając o który punkt Chodzi ;)Ostatnio trudniej było mi pozbierać myśli, bo wiele nurtujących mnie pytań, pozostały bez odpowiedzi ( oczywiście to moja wina, bo pytania moje w oczach specjalistów w oczywisty sposób mogą okazać sie zbyt są nudnawe )