Forum Sevenstring.pl
Gitary 7- strunowe => Custom shop => Wątek zaczęty przez: 13 w 13 Kwi, 2012, 17:05:08
-
Witka :P
Może od razu bez zbędnych wstępów przejdę do specyfikacji i fotek.
Body - Jawor płomienisty
Gryf - Klon kanadyjski
Podstrunnica - Palisander ( 24 progi, skalopowane od 16)
Przetworniki - Seymour Duncan SH-4 & Seymour Duncan SH-2
Most - Kahler 7300 Hybrid
Poty - 2 x Push/Push ( Volume rozłącza cewkę przy gryfie, Tone przy moście)
3-pozycyjny przełącznik.
Reszta na fotkach. :P
-
A jakieś słówko o brzmieniu, coś tego ;>?
Nie często jawor daje się na korpus :)
O co kaman z dziurkami przy łączeniu korpusu i gryfu? To coś ala bolt on ?
Fajnie się prezentuje, szkoda, że nie jest ciemniejsze, jakaś bejca i na to lakier :) I główka rewers trzeba było :D
-
Oooo, widzę też masz sportowy (bo podwójny) układ wydechowy. Zdjęcia od tyłu bardzo mnie jarają, taka zgrabna, aryjska i w ogóle ;)
Niech Ci służy jak najdłużej :tak:
-
O kurde, men. Przezajebista jest. Jedyne co mi się nie podoba, to znaczniki, ale widzę, że na Jacksona miało być. Czad pełen po prostu.
-
I arcy zajebiście ważna kwestia. Puszki przetworników masz chromowane czy niklowane?
-
To Nexus już wszędzie do metalu robi wydechy i komory? A po Gibsonach tak za to jadą... ;]
-
To Nexus już wszędzie do metalu robi wydechy i komory? A po Gibsonach tak za to jadą... ;]
Rozwiązania Nexusa, a Gibsona to jak porównanie dziewicy do Jenny Jameson.
-
Napisałem długaśnego posta i zżarło mi go... no to jeszcze raz;
Gryf jest wklejany, set in. Jak się walnie w struny to wiosłem aż telepie.
Dziurki/rurki to system konturowania, nie wiem jak jest skonstruowany ale wiem jak działa.
Powoduje, że wszystkie struny grają z jednakową głośnością i bardzo selektywnie, co jest szczególnie słyszalne przy power chords.
Jak jest z zastosowaniem jaworu nie mam pojęcia, ale konstruktor zapewnił, że da porządny kawał jaworu 5A, i będzie grać jak należy.
Wykończanie jest olejowe, ileś tam warstw, trochę mnie to martwiło, ale Nexus zapewnił mnie, że mogę wleźć z wiosłem do wanny i będzie ok.
Jedyne co się stanie, to z czasem lakier będzie się bardziej świecił w miejscach, które są szczególnie narażone na wycieranie, tam gdzie opiera się rękę, czy na brzuchu, itd.
To chyba tyle.
Ocena wiosła i brzmienia to zawsze subiektywna ocena grajka, ale Jacksus dostaje ode mnie 10/10.
-
Jest po prostu śliczna, gratuliren.
-
To Nexus już wszędzie do metalu robi wydechy i komory? A po Gibsonach tak za to jadą... ;]
Rozwiązania Nexusa, a Gibsona to jak porównanie dziewicy do Jenny Jameson.
Haters gonna hate ::)
-
Rachet, no kurwa, weź podręcznik od fizyki albo niech Nexus osobiście Ci wyłoży na czym polega i co ma na celu zastosowanie jednej i drugiej metody, a następnie idź się litować nad pijaczkami pod sklepem.
-
ŚLICZNA JEST! Dawno nie przeczytałem całego ngd na forum :P. Zastanawia mnie co to za wycięcie przy moście? gratuluję!
-
O kurwa, ale czad. Piękny ten klon. Pewnie ładnie to nakurwia. :headbang:
-
ŚLICZNA JEST! Dawno nie przeczytałem całego ngd na forum :P. Zastanawia mnie co to za wycięcie przy moście? gratuluję!
Obstawiam, że blokada mostu. A wiosełko ładne. CHCĘ! :D
-
Ładniutkie, gratulacje :) Szkoda, że z hokejem, a nie z SLSowym headem.
-
No, no. Gratulacje. Drewno i osprzęt prezentują się świetnie, choć kształt dechy, jak to często u Nexusa, lekko pojechany. Ale wciąż wygląda dżeksonowo.
Jakie progi? Bo wyglądają jakoś tak.. konkretnie.
Czemu pikapy tak blisko strun? Pomijając temat brzmienia, ja na przykład, ze swoją antytechniką, z pewnością przyklejałbym struny do pikapów i nieładnie trzaskał przy byle jebnięciu PM.
-
Gratsy ! kawał ładnego badyla.
-
Są dziurury jest lajk ;D
-
większość gitar Jacka jest zajebista, swoją drogą zajebisty człowiek z którym można toczyć pianę godzinami (pamiętam jak jeszcze w grodzie gryfa stacjonował), co do gitary świetnie się prezentuje i zapewne tak samo brzmi!, gratki!
ps. dlaczego gdzie nie wejdę w posta to zawsze jest jakaś jazda po Rachecie? :D
-
Świetny! Po prostu miód! Wielkie gratulacje :)
-
Dzięki wszystkim za dobre słowo, no i fajnie, że wiosło się podoba. :P
@.rogaty oczywiście zgadł, że ten frez to dojście do blokady mostu.
Gitara miała być "parafrazą" Jacksona, ale miała mieć przy tym coś z charakteru Rolce Roysa, ja nie miałem pomysłu jak to zrobić, ale jak widać Nexus jakoś z tego wybrnął, dlatego nie ma żadnych główek w rewersie, etc.
Nie bójcie się skalopowanych progów, wrażenia z gry są nie do opisania.
Macie jeszcze trochę fotek bo wiem, że lubicie. :P
-
Bez wątpienia, temu człowiekowi talentu nie brakuje.
Kształt to dla mnie sprawa wtórna ale jego proporcje już nie, kolor tez nie ma znaczenia ale jakość jego uzyskania juz tak i ten facet ewidentnie to potrafi, no kurwa pikne to.
-
No coś w tym jest... cały czas odkrywam jakieś detale, które mnie rozwalają. :D
To wyekranowana kieszeń, to osadzenie gryfu, niby pierdoły, ale micha się cieszy. :P
-
(https://forum.sevenstring.pl/custom-shop/ngd-nexus-jacksus/?action=dlattach;attach=9872;image)
Happy guitar is happy.
-
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi989.photobucket.com%2Falbums%2Faf18%2Fpokerface_ss%2FDSCF6030.jpg&hash=b49a3ccae02b87c2222de8ec3fbf984d4aae38b4)
Ta w tle to czyżby nie twoja :P?
-
Śliczne wiosło, naturalne wykończenia są najlepsze ;) oby długo i wiernie kurwiło!
-
(http://i989.photobucket.com/albums/af18/pokerface_ss/DSCF6030.jpg)
Ta w tle to czyżby nie twoja :P?
Hehe ;) Ano moja ;)
-
Powiem tak - za mało strun, zły mostek ale i tak jest zajebista. :D gratuluję :)
-
A to dla Ciebie było! Gratuluję i mam nadzieję, że kiedyś znajdziesz czas, żeby się wzajemnie pomacać ;) ( na Nexusy oczywiście!)
-
Oj robi mi a nawet fanem tych głowek nie jestem. prze zajebista konstrukcja.
gratulacje men. życzę długiego użytkowania ;)
-
(http://i989.photobucket.com/albums/af18/pokerface_ss/DSCF6030.jpg)
Ta w tle to czyżby nie twoja :P?
Hehe ;) Ano moja ;)
No to mi tam się w takim stanie dużo bardziej podoba :D Ale i tak wiosło fajne ;)
-
O, happy guitar :] Dziurury powoli zdobywają rynek? ;]
-
Gratulejszyn :)
-
Jak sprawdza się ten mostek z mikrostroikami?
-
Tu jakiś młody człowiek mówi całkiem sensownie o tym moście;
GUITAR KAHLER TREMOLO TUNING STABILITY/STRING BREAKING SOLUTIONS (http://www.youtube.com/watch?v=7jM-8b72UIE#)
-
Świetne wiosło, widać że kawał solidnej roboty pan Nexus odwalił. Mi się tylko ten most nie podoba już chyba ciekawiej by się prezentował zwykły ofr.
-
Dzięki Panocki za dobre słowo.
Jeśli chodzi o most, to jest to most hybrydowy, dopóki nie poruszy się ramienia tremola, zachowuje się jak stały most, można go bardzo łatwo zablokować, odstrajać instrument, cudować i nic się nie dzieje, bardzo długo szukałem takiego rozwiązania.
Sprowadzony z USA wychodzi niecałe 500 zeta, u Thomanna 2K. Skandal jakiś.
-
A fluttera nim zrobi?
-
Piękna jest, sam bym taką chciał - ale z odwróconą główką. Gratsy!
-
Bardzo ładnie wyprofilowany korpus. Tak samo miło się na niego patrzy jak na fajną roznegliżowaną pannę :)
Gratuluję!
-
Widać że fachowa robota. Progi perfekcyjnie wykończone. Miło popatrzeć.
-
Minął już efekt WOW, i muszę powiedzieć, że to najlepsze wiosło jakie miałem w łapach. I trzeba było się przełamać i udać się w końcu do tej kastom szopy, żeby wystrugać sobie patyk.
Nie ukrywam, że kilka pomysłów to propozycja Nexusa, jak choćby skalp na gryfie czy kształt korpusu, bo jego profil już nie, seryjne instrumenty zawsze uwierały mnie w klatę z racji tego, że trzymam wiosło bardzo wysoko i jeszcze główką do góry.
Tu górny róg body jest całkowicie wyprofilowany, no szok kurna!
Jak gajer na miarę szyty, albo ukochana poduszka, albo stary fotel bujany. :P
Kolejna fajna rzecz to wpuszczenie gryfu w body, jak ktoś grał na Music Man John Petrucci, to można odnieść takie wrażenie, że 1 próg jest jakoś nienaturalnie blisko, nie? No to tu jest tak samo, i to daje takie wrażenie jakby gitara miała 12 a nie 24 progi.
Jest kilka takich myków, których nie było w żadnym seryjnym wiośle, i to potęguje cały czas przyjemność z grania, nie ma tak, że z każdym dniem odkrywasz coś co zaczyna cię drażnić.
Powiem tak; no kurwa postarał się koleś i tyle.
-
Sorry za OT, ale.. cotocoto ?
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fdesmond.imageshack.us%2FHimg259%2Fscaled.php%3Fserver%3D259%26amp%3Bfilename%3Ddscf6463.jpg%26amp%3Bres%3Dlanding&hash=ad5d32785382e4e204013764feb095d0ef619fce)
-
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg802.imageshack.us%2Fimg802%2F3041%2Fdscf6463h.jpg&hash=c86a0c306f39440eb37b162f9c526e6a86f87235) (http://imageshack.us/photo/my-images/802/dscf6463h.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
też se pokreślę :)
-
Ta seria instrumentów nazywa się Double Art. Na instrumencie jest obraz Jarosława Eysymonda, który malował sam autor bezpośrednio na gitarze.
Tu jest link do gitary wykonanej w ten sam sposób;
http://www.nexus-guitars.com/gmmedusadouble.html (http://www.nexus-guitars.com/gmmedusadouble.html)
-
Niezły czad z tym malowaniem. :)
-
Macie, dostałem kilka fotek.
-
Macałem kiedyś tak pomalowaną meduzę u Tomka Martyniaka. :D
I w sumie wygląd jak wygląd, ale nawet ledwo zaczynając ówcześnie z wiosłami - jakie to kurrrwa wygodne, kiedyś jak mnie będzie stać to zamówię wiosło u pana Jacka...
-
OSOM!
-
Nie, no jak dla mnie to kaszanka jest. Wolę jednak zdecydowanie bardziej surowe gitary.
-
HOLI FAK,,,, ARCYDZIEŁO
-
Nagraj coś men, posłuchalibyśmy.
-
Bjutiful, ;D właśnie ciekawe jak "szczęśliwa gitara" gada.
-
Gra na tyle dobrze, że postanowiłem zamówić jeszcze 7-ke do kompletu. Niemal identyczną, ten sam most w wersji 7, jedyne różnice to hebanowa podstrunnica wyskalpowana od 12 progu i główka w rewersie. Może jeszcze jakieś kosmetyczne zmiany jak kolor osprzętu i to tyle. :P
-
jak się gra na scallopowanej postrunnicy? ;)
-
jak się gra na scallopowanej postrunnicy? ;)
Wygodnie. Jest dokładniej, łatwiej wyciąga się bendy, slajdy, i w ogóle jest jakaś przyjemniejsza. ;)
-
Nie wiem czy koledzy wiedzą, że Nexus wyprodukował kilka wzmaków gitarowych. Miałem jeden z nich - Kopia Mark IV zdaje się. Calkiem fajna rzecz .
Znajomy miał takiego heada. Kopię Mark II zdaje się ;) Dobrze wspominał, sprzedał tylko dlatego, że się przerzucił na oryginalnego Mark IV ;)
-
Można już znaleźć jakieś info na facebook, ale z opisu wynika, że jest to konstrukcja całkowicie autorska, a nie kopia jakiegoś wzmacniacza.
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg35.imageshack.us%2Fimg35%2F186%2F20527940194794984644482.jpg&hash=4bffa5cddc6fc68d7f96a5a0e17d22534ee44a56) (http://imageshack.us/photo/my-images/35/20527940194794984644482.jpg/)
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg521.imageshack.us%2Fimg521%2F2808%2F57673040194810984642812.jpg&hash=b8a83c2f73cf18dee67f0389330b98eb9e0d489c) (http://imageshack.us/photo/my-images/521/57673040194810984642812.jpg/)
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg256.imageshack.us%2Fimg256%2F2686%2F57577440194834317973876.jpg&hash=49ba67c0f1d320f57ad772c82b05e8669582cc44) (http://imageshack.us/photo/my-images/256/57577440194834317973876.jpg/)
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg824.imageshack.us%2Fimg824%2F1416%2F18508540078951996228716.jpg&hash=c1eb83ff8312505c0da2e3a6eb7234c1aa298200) (http://imageshack.us/photo/my-images/824/18508540078951996228716.jpg/)
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg193.imageshack.us%2Fimg193%2F7154%2F60148640194790651311518.jpg&hash=8caf86c220e2a662e1fd6d7bdb61f23b59feb5ad) (http://imageshack.us/photo/my-images/193/60148640194790651311518.jpg/)
(https://forum.sevenstring.pl/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fimg805.imageshack.us%2Fimg805%2F1411%2F60093140194818984642055.jpg&hash=b29d418de44b1621f6fdfa289add4fb2e0800b1b) (http://imageshack.us/photo/my-images/805/60093140194818984642055.jpg/)
Nexus Con Dar to 50 watowy w pełni lampowy wzmacniacz gitarowy, występujący w wersjach head i combo (z Reverbem i bez Reverbu, opcja Combo dzieli się na 2x12 Celestion Vintage 30, 1x12 Vintage 30 i 1x12 Electro Voice EVM 12L Black Label). Pomysłodawcą i autorem specyfikacji brzmieniowej wzmacniacza Nexus Con Dar jest gitarzysta Norbert Śliwa - Ambasador Marki Nexus związany z firmą Nexus od 12 lat, który zebrał swoje dwudziestoletnie doświadczenie gitarowe oraz oczekiwania co do brzmienia i zawarł je w gotowym urządzeniu. Prace nad wzmacniaczem trwały blisko trzy lata i zaowocowały wykonaniem w lutym 2012 wersji ostatecznej. Design wzmacniacza, jego nazwa oraz projekt graficzny, tak logotypu głównego jak i logotypu Con Dar, to dzieło Jacka Kobylskiego – właściciela firmy NEXUS GUITARS.
Budowa, brzmienie i inne ciekawostki:
Założeniem do opracowania specyfiki brzmieniowej wzmacniacza było stworzenie takiej dwukanałowej konstrukcji, która pozwalałaby uzyskiwać bardzo szerokie spektrum brzmieniowe bez konieczności rozbudowy wzmacniacza do czterech kanałów, zwłaszcza w zakresie operowania gałką GAIN oraz pominięcie mikroprzełączników uwypuklających środek czy górę pasma w korekcji. Założenie to udało się w pełni osiągnąć używając do budowy wzmacniacza lamp 6P3 na końcówce mocy oraz lamp 6N2P na preampie i w pętli efektów ( tak, tak, pętla efektów jest lampowa) oraz stosując technologię hand made point-to-point, jak również dobrano korekcję w taki sposób, by była jak najbardziej plastyczna i wyraźna. Podczas budowy wzmacniacza zadbano o najmniejsze szczegóły.
Każda sztuka wzmacniacza jest wykonana ręcznie i zaopatrzona odpowiednim certyfikatem jakościowym, który trafia do klienta.
Każdy osobiście podpisany przez twórcę wzmacniacza (Norbert Śliwa) i właściciela firmy Nexus Guitars (Jacek Kobylski), gdzie Norbert Śliwa testuje każdą sztukę point-to-point, zanim trafi w ręce klienta.
Ciekawostką we wzmacniaczu Nexus Con Dar jest w pełni lampowa pętla efektów, która zapewnia odpowiednią dynamikę wszystkiego co wepniemy w pętlę (efekty, procesory, gitara elektroakustyczna) a we wzmacniaczu z Reverbem po przełączeniu footswitchem w tryb pętli efektów możemy dodatkowo włączać lub wyłączać Reverb (rozwiązanie to jest bardzo przydatne w przypadku wpięcia gitary elektroakustycznej w pętlę efektów, wtedy gitarę napędza lampowy preamp z pominięciem korekcji wzmacniacza, co pozwala zaistnieć korekcji w gitarze elektroakustycznej i dodatkowo możemy dodać Reverb). Jeśli nie korzystamy z pętli efektów, to przycisk pętli efektów na footswitchu działa wtedy jako funkcja MUTE.
Kolejną ciekawostka jest sekcja PRESENCE i DEPTH, pierwszy z tych potencjometrów (PRESENCE) zachowuje się jak klasyczna prezencja, drugi (DEPTH) natomiast pozwala uniknąć zamulenia brzmienia przy wysokim GAINIE, ponadto korekcja wzmacniacza jest odseparowana od siebie, to znaczy że np. dodając gainu nie przyrasta nam bas w korekcji (co się często dzieje w wielu wzmacniaczach i jest to trudne do opanowania i wyeliminowania w studio czy na scenie).
Kanał czysty (CON) jest bardzo transparentny i daje wspaniałe cleany oraz leciuteńki crunch. Świetnie oddaje wszelkie artykulacyjne niuanse gry. A po uruchomieniu z footswitcha funkcji SOLO mamy świetne narzędzie do solówek.
Kanał przesterowany (DAR) to uczta dla przesteromaniaków, udało się nam skonstruować taki zakres gainu, który pozwala przy pomocy jednego tylko potencjometru (GAIN) i przy zachowaniu ustawionych przez siebie wartości w dole, górze i środku pasma, uzyskać brzmienie od lekkiego overdrive’u poprzez nasycone drive’y aż do ciężkiej rzeźni. Czyli dzięki naszemu rozwiązaniu możesz zabrzmieć jak Bonamassa, Gary Moore, Iron Maiden czy Creed. I na tym kanale również nieoceniona jest funkcja SOLO, która zgłaśnia tylko brzmienie i nie zamula go.
Reverb: to klasyczny Reverb sprężynowy oparty na krótkiej sprężynie z bardzo plastycznym i użytecznym zakresem, nic dodać nic ująć, tylko tyle ile potrzeba, bez zbędnych przegięć brzmieniowych w zakresach, które nigdy i tak nie są używane.
Podsumowanie:
Wzmacniacz przeszedł testy brzmieniowe w każdych warunkach (duża scena, klub, próba w sali, studio nagrań) i w opinii muzyków oraz realizatorów dźwięku jest to wzmacniacz, który rzeczywiście ma własny charakter i nie jest kopią czy stylizacją już istniejących wzmacniaczy, ale uzupełnia niszę rynkową oraz wytycza rzeczywiście nową jakość brzmienia z uwagi na niesamowicie plastyczną korekcję, duży zakres osiąganego gainu, skuteczną sekcję PRESENCE i DEPTH i lampową pętlę efektów. I to wszystko w postaci tylko dwóch kanałów, co znacznie ułatwia pracę ponieważ wzmacniacz jest bardzo prosty w obsłudze a przez to jest bardzo przyjazny każdemu użytkownikowi.
-
ładny.
ale wiecie co myślę o tego typu cytatach: "który zebrał swoje dwudziestoletnie doświadczenie gitarowe oraz oczekiwania co do brzmienia i zawarł je w gotowym urządzeniu"
:D
-
A ja nic o tym nie myślę, najlepiej ograć, ochłonąć, pomyśleć ze dwa dni, a potem coś napisać.
-
Nacieszyłem się i trochę mi się znudziła. Sprzedam lub zamienię na coś 7 strunowego.
-
Ja wiem czemu się znudziła ;)