Ale to jest za każdym ruchem wózka ściąganie struny i zakładanie, nawet korbki nie mam. Pieprzony floyd.Co?? Pierwsze słyszę aby ściągać struny do regulacji menzury. Wystarczy poluzować, żeby wszedł klucz.
na stałych mostkach wystarczy przekręcić śrubokrętem śrubkę z tyłu, dostroić strunę i już jest?Nie, trzeba odkręcić gryf, wyjąć hańbakiery i dopiero można menzurę ustawić. No pewnie, że tak! Na tym polega urok stałych mostków m.in. :D
Poważnie. Bo bardzo ciężko te wózki chodzą i tak przeskakują, gita ma z 7 lat. I mnie po prostu chuj strzela jak kupuje struny innej firmy albo inne grubości :D Bo to jest 2 godzinna zabawa... No nic, jutro jeszcze raz ją wyreguluje ale i tak i tak jak na 0 jest 0c, 12 3c a np. 15 (progu) z 17 centów to chyba nie jest to normalne :/
btw. na stałych mostkach wystarczy przekręcić śrubokrętem śrubkę z tyłu, dostroić strunę i już jest? Jeśli tak to chyba sprzedam to wiosło i w pizdu i kupie ze stałym, i tak nie wajchuje. No ale z drugiej strony podoba mi się że ten mostek jest taki toporny i po pierwsze jest gdzie łapsko oprzeć (jak gram na stałych czasem to czuje się jakbym grał na zabawkach) a po drugie fajny palmmuting wychodzi bo właśnie ta toporność floyda sprawia wrażenie takiego nie okiełznanego :D Tak, pojebany jestem :facepalm: ale to moje odczucia ;)
I ile może kosztować szlif progów? Jestem z krakowa, może macie jakichś znanych lutników tutaj?
w stroju temperowanym (12TET), czyli w praktycznie wszystkich gitarach, kwarty i kwinty nie stroją o +/- 2 centy, tercje i septymy o kilkanaście
brak intonacji zaczyna przeszkadzać dopiero na tle innych dźwięków, które strojąNo i dlatego swojego kordelasa obnażyłem. Jak ziomowi nie stroi gita w pozycjach, to przy +/- 15 centach zaczyna mi odpadać szkliwo z jedynek.
Ja mam w planie przestroić LP z 24.75 do drop A. Co prawda most stały, ale i tak trochę się obawiam czy uda mi się ustawić intonację. Gra z was ktoś w takim stroju z taką menzurą? Może macie jakieś sety strun sprawdzone? :)
That is, the high notes are higher, and the low notes lower, than they are in an equal-tempered scale. Not all octaves are equally stretched: the middle octaves are barely stretched at all, whereas the octaves on either end of the piano are stretched considerably.Co do uzasadnienia z kolei ty masz rację jednak, wg tego arta chodzi głównie o specyfikę instrumentu akurat.
Yonek nie zna litości w tym względzie. Spytaj go.
Czyli wychodzi na to, że żadne wiosło nie stroi idealnie co do centa na każdym progu.No na to wychodzi. Tylko w jakich granicach powinny mieścić się te odchyły?
Oczywiście jeśli mowa o normalniej gitarze, a nie o tych cudach:
http://www.gewa-it.com/mmimg/tn/a027893_5_vgs_.jpg (http://www.gewa-it.com/mmimg/tn/a027893_5_vgs_.jpg)
Czyli wychodzi na to, że żadne wiosło nie stroi idealnie co do centa na każdym progu.No na to wychodzi. Tylko w jakich granicach powinny mieścić się te odchyły?
Oczywiście jeśli mowa o normalniej gitarze, a nie o tych cudach:
http://www.gewa-it.com/mmimg/tn/a027893_5_vgs_.jpg (http://www.gewa-it.com/mmimg/tn/a027893_5_vgs_.jpg)
w jakich granicach powinny mieścić się te odchyły?Takich, żeby nie jebało w uszy tych co cokolwiek słyszą.
Przepraszam, ale czy też tak macie, że przy ustawianiu menzury, dając flażolet na XII słyszę jego pulsowanie i w sumie na samo to mogę ustawić menzurę (bez dociskania struny do progu)?
ej ale to w sumie np takie właśnie skrzypce, gdzie nie ma progów i czystość zależy niemalże tylko od skila grającego (a przynajmniej tak mi się zdaje) - da się w każdej tonacji odegrać czysto bez dostrajania? Czy już nawet na poziomie pustych strun te zależności dają się odczuć (wprawnemu uchu)?No własnie to jest jedna z głównych zalet instrumentów bezprogowych.
da się w wymowie rozróżnić "ch" i "h". Mistrzowie pochodzą z MazurNie tyle się da, co słychać jak chuj.
a potem cudze, pedalskie, lalusiowato brzmiące "helikopter" albo "hotel".
@ sylkis - zaproponuję mały eksperyment przy użyciu 4,3 i 2ej struny w gitarze (DGH w standardzie). nastrój D do tunera, G flażoletami od D, H flażoletami od G. albo na słuch na otwartych, żeby intermodulacja (bicie) była zerowa. masz teraz czysto zaintonowany akord Gdur w przewrocie na pustych strunach, brzmi fajnie (spróbuj pod lekkim crunchem pograć jednym palcem, nic nie bije ifogle) aleale taki skrzypek nie ma progu i to paluszkiem skompensuje ;>
na 8 progu struny H nie stroi oktawa G ;)
na tunerze struna H jest o kilkanaście centów w dół odstrojona.no dobra :D
:D
a potem cudze, pedalskie, lalusiowato brzmiące "helikopter" albo "hotel".
Na "h" gardło ustawiamy jak do beknięcia - to dla nadal zagubionych :D.
Także tego... A jak dociskam, nie ważne czy mocno/słabo i jaki próg strunę e (najcieńszą), to dźwięk strasznie wibruje (im więcej gainu tym większa wibracja). To jest prze wkurwiające i wcześniej albo tego nie było, albo nie zwróciłem uwagi. Co to może być? Inne struny nie są wzbudzone.