Forum Sevenstring.pl
Wzmacniacze i akcesoria => Wzmacniacze i kolumny => Wątek zaczęty przez: Yony w 12 Gru, 2006, 16:17:44
-
No to zrobię temata, żeby tak pusto nie było. Mam, posiadam i kurde jest to jak na razie najfajniesze urządzenie jakie miałem w żuciu. Tylko nie potrafię ustrojstwa pokumać do końca ze sterownikiem midi...
-
No tez mam PODa PRO i gada rzeczywiscie bardzo fajnie... Nieslychanie uniwersalny, ale, ale, ale IMHO za duzo tych wszystkich symulacji i strasznie skiepszczone brzmienia bazowe... i denerwujace tez jest, ze za kazdym razem jak wybieram symulacje wzmaka recznie musze wylaczac symulacje kolumny... ale i tak brzmi bardzo fajnie.
Tak zeby sie podzielic ulubionymi symulacjami to do cleanow VOX AC30TB + Mesa Mark II
crunch Marshall JCM800 + Fender Delux
a higainy to Mesa DR i Soldano X88R
-
a ja kurde mam poda xt, ale niestety nie pro, a ni nie live, tylko poprostu xt ;P
urzadzenie fajne.. szczegolnie do nagrywania.
jak gram live to nie wykorzstuje naqwet 10% jego mozliwosci bo korzsytam tylko z 5-6 presetów dość zblizonych do siebie, ale jak kogos nie stac póki co na kupienie analogów to musi sobie jakoś radzic :D zreszta do analogów trzeba miec dobry piec ;p[/url]
-
Ja poda xt uzywam wlasnie jako okres przejsciowy do analogow... Takie uzadzenia maja kilka zalet, jedna z nich jest ta, ze lecza z dlugasnych pedalboardow
-
Ja poda xt uzywam wlasnie jako okres przejsciowy do analogow... Takie uzadzenia maja kilka zalet, jedna z nich jest ta, ze lecza z dlugasnych pedalboardow
oj nie wiem czy lecza z dlugich pedalboardow...
ja mam case, w ktorym trzymam tylko poda xt i sterownik i ma on 1metr dlugosci :P i 40 szerokosci. na takiej powierzchni bym rozlozyl tyle analogow ze maly leb :)
-
No dobra, już zadecydowałem że buduje rack, niestety nie mam narazie kasy na całość a chciałbym mieć coś konkretnego do nagrywania. Myśle o kupnie używanego PODa Pro i mam w związku z tym kilka pytań:
1. Czy warto wydać 1000zł więcej na PRO (w stosunku do XT) ? Duża różnica jakości?
2. Macie może pod ręką jakieś zachęcające próbki? (Mam jedno nagranie Yonka zamieszczane na .pl które poprostu wykręcało bebechy)
3. Ogólne wrażenia? :wink:
Pytanie dosyć prostackie, ale akurat Pod'a ciężko "ograć" w 20 minut i stwierdzić czy jest "OK".
Anyone? :wink:
-
Warto bez dwóch zdań.
-
mialem PODa PRO i bardzo mi go brakuje. sprzecik jest jak za ta kase prze zajebisty. ostatnio nawet byl na allegro za 900zl :shock:
POD XT Pro zaczyna juz chodzic za 1700-1800zl wiec sie chyba w koncu skusze
-
a ja jednak wole MP-1 od PODa Pro, ale zobaczymy kiedy mi się znowu znudzi :mrgreen:
Wojdus ale Ty pytałeś o PODa XT Pro czy PODa Pro?
-
Kurde musze potestowac ale jakoś nie zauwazyłem różnic w głośnościach ampów o podobnej charakterystyce w mojej nereczce :) A końcówkę aż za często udawało mi się przesterowac...
-
tylko ze ja go oceniam rowniez za uniwersalnosc. ADA raczej sie do bezposredniego nagrywania sama z siebie nie nadaje i efektow tez nie ma??
-
ADA ma tylko chorus. Zajebisty co prawda, ale tylko. No i żeby ponagrywać z niej coś trzeba dokupić np to (http://www.adadepot.com/adagear/gearpages/cabsims/ADA-Microcab-II.htm). Tak sobie pomyślałem... Tomek, może w Twoim Pro ktoś dłubał i wysłał mu presety z kompa, domyślnie "ściszone"?
-
Mówie o XT PRO, właściwie zawsze chciałem mieć poda ale nie stać mnie było na dobrą karte dzwiękową, ale jak teraz jest wejście USB to mogę się tylko cieszyć :)
-
@Harv: Końcówkę to też mi się udawało przesterować i to bez kłopotu. W ogóle było tak, że czyste były bardzo głośne a wszelkie przesterowane ginęły(nie zależnie od korekcji) przy tak ustawionym gainie jak grałem. Jakbym go wykręcił na maksa to było głośniej(tak zresztą jak w presetach fabrycznych z gainem wykręconym w kosmos), ale brzmiało jak kupa :?
ADA ma tylko chorus. Zajebisty co prawda, ale tylko. No i żeby ponagrywać z niej coś trzeba dokupić np to (http://www.adadepot.com/adagear/gearpages/cabsims/ADA-Microcab-II.htm). Tak sobie pomyślałem... Tomek, może w Twoim Pro ktoś dłubał i wysłał mu presety z kompa, domyślnie "ściszone"?
Rozkręcałem go i wszystko było w porządku, a pierwsze co zrobiłem to po włączeniu, zrestartowałem presety do fabrycznych ustawień. Jednak obstawiam, że po prostu nie opanowałem w pełni zdolności jego programowania.
Co jednak ciekawe jeszcze na moim Pro końcówka miała znośny poziom wyjściowy, a jak podłączaliśmy zwykłego 2.0, który w pętle 5150 urywał jaja, to trzeba go było wykręcać na maksa i i tak było cicho. Więc nie wiem o co chodzi.
Jedyne co mnie pociesza w tej chwili, że na ostatniej próbie z MP-1 jak graliśmy to pasmem całkowicie zjadłem drugiego gitarzyste. :mrgreen:
EDIT: jednak tak jak nikt pisał, co do różnorodności i bajerów POD na pewno wygrywa, tylko, że mi to nie jest potrzebne do normalnego grania. Same brzmienia podstawowe bez problemu wykręcam na adzie, a jak będę miał kasę kupię jakiś multifx i może BBE i będę zadowolony w 100%.
W planach i tak mam PODa 2.0 albo XT(zależy ile kasy i w jakim czasie zarobię) do grania w domu i nagrywania pomysłów na kompa.
Yonek, co do MicroCaba to nie wiem czy widziałeś ale na forum ADY gość z belgii wraz z gościem z USA(teraz już się nie udziela) opracowali modyfikacje, że symulator oprócz tego, że akceptuje poziom wyjściowy z końcówki to jeszcze ma sztuczne obciążenie. Więc można rozkręcić nawet 100Wat, żeby się przesterowało i nagrywać fajnie po cichu. Tylko, że drogie skubaństwo jest.
-
Hmm ja generalnie na próbach nie miałem gdzie ginąc bo nie miałem konkurencji. :)
Ja generlanie PODa wybrałem nie dlatego że tak zajebiście brzmi live, tylko że jest wygodny. Małym nakładem kasy mam zabawkę do domu i na próby. Jak pomysle że miałbym się np z combem bujac to już mnie pot zalewa :)
-
no jasne, masz dużo racji.
a co dopiero zestaw rack 6U lub więcej + 4x12. Jak mam się z tym ruszyć to mnie krew zalewa ;)
-
Pytanie: da się ustawić PODa Pro tak żeby na żywo slużyl jako np sam delay,noise gate + tuner? a obok pykała by sobie jakaś inna końcówka?
-
Przy odpowiednim kombinowaniu można, tylko po co? Znam ludzi, którzy mając JCM używają go tylko jako końcówki mocy a samą esencję brzmienia pobierają... z symulacji Marshalla. Więc o czymś to świadczy.
-
Cały czas tylko zastanawiam się czy jest sens kupowania PRO jeżeli przez około rok będzie mi służyć jedynie do nagrywania. Jaka jest zasadnicza różnica między PRO a niePRO? Pomijając liczbe symulacji.
-
Liczbą symulacji XT od XT pro sie AFAIK nie różni. Pro ma zbalansowane wyjścia, szpanerską rackową obudowę ;) Jeszcze o jakiejś różnicy zapomniałem ? Pozdr
-
Ci błędy poprawiłem, Ty mój szybciutki kolego :wink:
-
A na płaszczyźnie brzmienia ? :) Troche dziwi mnie różnica cen między XT PRO a XT , z tąd moje namolne pytania.
Dzięki za odpowiedzi.
pzdr.
-
Dziękuję Ci Yony ;) Szczerze mówiąc soft jest ten sam, więc jedyne co może miec wpływ na brzmienie inne przetworniki AD/DA. Ale dobra nie gdybam, nie widziałem nigdzie info że jakiekolwiek podzespoły są inne. Pozdr
-
jeśli miałbym go używać live to zdecydowanie wolałbym PRO ze względu na rackową obudowę. I szczerze powiedziawszy byłbym gotowy dopłacić tą różnicę w cenie.
-
To troche zależy co jeszcze masz do racka :) Bo tachac racka tylko z powodu PODa to bez sens troche :) Pozdr
-
PRO ma wyjscie po SPDiF
i o ile sie nie myle ma inna czestotliwosc probkowania
-
Właśnie kiedyś kiedy się nie interesowałem zakupem tego sprzętu słyszałem ,że PRO ma inną częstotliwość próbkowania co przekłada się na lepsze brzmienie. Można tak to rozumieć?
-
w skrocie,tak
-
mialem kiedys J-station Johnsona i zakochalem sie w SPDIF...potem byl POD PRO (tez ze wzgledu na SPDIF).. i kuzwa mac jakby nie bylo to SPDIF bylo genialne.. nie to co USB w ktorym ciagle jakies problemy,trzeaski,i inne teletubisie.. (tak,pod pro sprzedalem)
Tyle ze jest DUZY rackowy (to nie problem,bo do nagrywania w domu... mialem go schowanego ...pod ŁÓZKIEM :P hahaha a do ustawiania byl lineedit czy jak mu tam bylo)
(dobra sorry mialem sie nie odzywac w tym temacie ;])
-
Hmmm SPDIF brzmi zachęcająco, tylko do czego to podłączamy? Do karty muzycznej? To byłby kolejny wydatek :(
-
No albo do rejstratora z wejściem SPDiF :) Generalnie nagrywanie przez USB nie jest aż tak straszne. Fakt że niektóre hosty usb mają problem np nForce 2. Ja dokupiłem hosta na VIA i generalnie cały czas było bezproblemowo, plug'n'play. Pozdr
-
Hmmm SPDIF brzmi zachęcająco, tylko do czego to podłączamy? Do karty muzycznej? To byłby kolejny wydatek :(
wyda...co???
to co masz narazie muzyke na plycie glownej?:P
Jak chesz nagrywac i robic cos co w miare brzmi to musi byc karta ;]
a tutaj poczawszy od SBLIVE (ktory ma wlasnie spdif -wiekszosc ma tai za 40zl tez ma ;]) przez Audiophile do profesjonalow i nowego tematu ;]
-
Ja sobie uzywam 5150 i esencje brzmienia tez czerpie glownie z PODa 2.0. Uzywam go generalnie dlatego ze daje ogromne mozliwsci, brzmi dobrze i nie kosztuje duzo. Wiadomo, nie chce mi sie targac tony sprzetu, a uzywam go tez do cwiczen w domu, wiec mam podwojna korzysc z posiadania PODa. Wczesniej mialem XTL i troche zaluje ze go sprzedalem(wiadomo, kasa) bo skubany duzo potrafil, z tym ze zeby go ustawic to trzeba bylo sie pomeczyc, a w 2.0 to jest banalne. Zauwazylem tez ze jednak jak sie gra z Podem, brzmienie nie jest takie dynamiczne, jak z samego 5150, ale roznica jest generalnie niewielka.
-
Kup sobie Sonic Maximizer i będzie zabijać.
-
..............ta probowalem tego BBE jako Vst i w sumie taki sobie ;] daje kopa! (chociaz jak dla mnie uzycia niestety nie ma)
-
VST jest o kant dupy potłuc. Spróbuj rackowego i odszczekasz te herezje :twisted:
No chyba że używasz heada z równoległą pętlą. Wtedy faktycznie słabo, choć jest i na to rada - BBE w stomp boxie i wpinanie go poprostu w tor sygnałowy.
-
z podem, a właściwie z symulacjami, których używałem BBE średnio mi gadało(chociaż do niektórych było wręcz konieczne). Teraz do MP-1 zdecydowanie muszę sobie maximizera dokupić :)
-
Tomek, jak sobie kupisz tego BBE to wpadnij kiedys do mnie na salke, bo chetnie bym zobaczyl co to robi z samym sygnalem z prempu piecowego jak i z Podem wpietym w petle :wink:
A o co chodzi z tym ze do niektorych brzmien sonic maximizer jest swietny w PODzie a do niektorych nie? Tzn co zlego robi z brzmieniem do ktorego sie nie nadaje?
-
no jak będę miał kasę i uda mi się kupić, to możemy się jakoś umówić(ale nie sądzę, żeby to było szybciej niż przed połową maja).
a z tymi symulacjami to chodzi o to, ze jak masz symulacje, która z założenia ma dużo góry i basu z wyciętym środkiem(patrz rectified) to maximizer tylko dodawał tylko zbędnego piachu moim zdaniem. a z kolej jak masz symulacje np. mesy mark II drive, ktora sama z siebie grała ostro środkiem to po dołożeniu miximizera dźwięk się ładnie wyrównywał i był zdecydowanie pełniejszy. to są w każdym razie moje spostrzeżenia
natomiast z czystymi czy z crunchami lekkimi maximizer zawsze cuda robił, w sensie, że fajniej było ;)
-
BBE nie da sie sterowac przez midi, prawda?
-
nie da. na zwykły fs też nie ma wejścia, bo to jest urządzenie typowo studyjne, ale w zestawach gitarowych czy basowych też się sprawdza. więc trzeba zobaczyć czy gada konkretnie z Twoim wzmacniaczem i używać lub nie i koniec ;)
no dla posiadaczy headów, jest też zwykła wersja podłogowa, którą można włączać i wyłączać nogą jak każdy inny stompbox.
-
BBE nie da sie sterowac przez midi, prawda?
Nie da, ale większość ma gniazdo remote, a dobre preampy mają wyjście remote, które możesz przypisać do programu.
-
Znalazłem ciekawostkę dotyczącą natywnego sample rate PODa XT :) Otóż wynosi on najprawdopodobniej 39062.5Hz (odnosząc się do źródeł sterownika pod linux'a).
(...)
#define POD_BYTES_PER_FRAME 6 /* 24bit audio (stereo) */
#define POD_RATE 39062.5 /* sampling rate */
#define POD_RATE_FACTOR 2 /* POD_RATE * POD_RATE_FACTOR must be an integer */
(...)
Wychodzi na to że windozowe (z MacOS nie miałem styczności) sterowniki resamplują (w locie!!! grrrrr!!!) ~39.1kHz->44kHz i ~39.1kHz->48kHz :)
edit:
The data that travel over the USB give exactly this rate under Windows, so there must be some software resampling. The odd sampling rate has been confirmed to me by a Line6 engineer, so I guess we have to live with that :-(
edit2:
hmmmm... z tego co widzę taka częstotliwość jest uzależniona od USB... reamping via pod usb to porażka :(
-
i po to właśnie w xt Pro masz wyjścia cyfrowe SPIDF czy jak to tam się zwie ;)
-
Się podepnę pod temat. Wiem, że odkopuję straszną skamielinę ale i o staroć pytać chcę. Mam okazję kupić PODa Pro (tego starszego, nie XT) i teraz pytanie czy warto? Wyszłoby w miarę tanio złożyć sprzęta do grania tylko czy taki POD zagada w miarę sensownie?
-
Zagra.
-
Chlopacy mam pare pytan.
Slyszalem ze pod pro ma jakies tam wyjscie specjalne ze wystarczy go podpiąc bezposrednio do kolumny bez zadnej koncowki i pracuje jak zwyczajny head, to prawda?
Drugie pytanko jest gtakie czy jest jakas trudnosc w skonfigurowaniu go razem z fcb 1010 z midi zeby sobie sterowac presetam?
Z gory dziekuje za odpowiedzi pozdrawiam.