Autor Wątek: Atak na krótką skalę... Czyli polowanie na LP w Szczecinie.  (Przeczytany 1179 razy)

Offline scorpien

  • Gaduła
  • Wiadomości: 232
Siema ! :)

W związku z tym, że ostatni weekend zaplanowałem w Szczecinie, nie mogłem oprzeć się rundce po muzycznych... Moim celem były wszelakie LP podobne wiosła, które mogłyby robić za zapas na ekstremalne próby i koncerty.

Na dzień dobry uderzyłem do lokalnego Riffu... niestety w środku spotkałem niezbyt interesujące wiosła... Hamer, Hagstrom... cenowo w okolicach 1700zł i wszystko wyglądało jakoś tak marnie... Nie mogłem pozbyć się wrażenia, że te wiosła są z tego samego warsztatu za rogiem robione ;) Nie było dobrego pieca do ogrywek... więc po prostu wyszedłem.

Następnie trafiłem do sklepu Rockman... tutaj od razu milej się zrobiło. Dużo LP do omacania, ENGL Fireball 100 + ENGL 4x12 V30 do testowania... :D  No to jedziemy !

Pierwszy z brzegu był Vintage V100 AFD... Slashowe klimaty z wyglądu. (foto z poglądowe, tak mniej więcej się to prezentuje).




Specyfikacja:
Korpus: Mahoń
Gryf: Mahoń (wklejany)
Podstrunnica: Palisander
Skala: 24.75"/628mm
Progi: 22
Markery: Trapezy / Masa Perłowa
Klucze: Wilkinson Deluxe WJ44, pozłacane
Mostek: Tune-O-Matic
Przetworniki: WVHZ Wilkinson Zebra x 2
Potencjometry: 2x Volume, 2xTone, trójpozycyjny przełącznik
Hardware: chromowany
Wykończenie: Flamed Amber Paradise
Wyposażenie dodatkowe: straplocki

Odczucia ? Słabe przystawki... wygodny gryf, dobrze ustawione wiosło, niska akcja... pozytywne zaskoczenie. Po zmianie przystawek gitara spokojnie może służyć na koncerty, rozmiarowo i z gryfu całkiem podobna do gitar Gibsona. Brakuje efektu WOW tej gitarze. Fajnie, że są straplocki.


Dalej wiosło, na które polowałem jakiś czas i miałem spore oczekiwania... Cort CR-250. (foto poglądowe)



Specyfikacja:
Konstrukcja: Set-In
Korpus: Mahoń / Top: Klon płomienisty
Gryf: Mahoń, Vintage C-Shape
Podstrunnica: Palisander, 12" Radius(305mm)
Progi: 22 Jumbo
Menzura: 24 3/4" (629mm)
Markery: Perłowe bloki
Klucze: Vintage
Mostek: Tune-o-matic bridge (BM002) & stop tailpiece
Przystawki: ClassicRocker-II CR2NS-F & CR2NS-R (H-H)
Potencjometry: 2x Volume, 2x Tone, 3-pozycyjny przełącznik
Hardware: Niklowany

No i niestety się rozczarowałem ;) samo wiosło bardzo podobne do Vintage V100, ale warstwa lakieru na tym wieśle ma chyba z 5cm, nie ma szans sprawdzić drewna. Top moim zdaniem to ewentualnie 2mm forniru lub namalowany spray'em :/ Mocne przystawki... lepszy element niż w Vintage, niestety cały czas miałem wrażenie, że tak mocne przystawki są tam tylko po to by maskować dechę do jakiej zostały wsadzone. No i przechodzimy do najgorszego elementu.
Podstrunnica... Czegoś takiego jeszcze nie spotkałem. Grając na tej gitarze czułem się jakbym grał na ocheblowanej sośnie  przesuszona deska i tyle... słabo wypolerowana, duże różnice kolorów, więc albo farbowana albo ekstremalnie szybko suszona w piecu... Generalnie nie polecam.

Z powodu uprzedzeń Epiphonów nie chwytałem, natomiast miałem ochotę poprawić sobie wrażenie i złapać za coś kompletnie nowego...

Tutaj pojawił się VGS PRO Relic Honey.



- Korpus: mahoń
- Top: klon płomienisty
- Szyjka: mahoń
- Podstrunnica: ebonol
- Progi: 22 jumbo
- Menzura: 24,75" menzura
- Pickupy: 2 Seymour Duncan Humbucker SH11CC & SH PG1
- Regulacja: 2x Volume, 2x Tone, 3-pozycyjny przełącznik
- Mostek: Tune-O-Matic Bridge, Stop-Tailpiece
- Osprzęt: antique silver
- Wizualnie postarzona

Zero oczekiwań, nowy produkt, nowa firma, dobry osprzęt na pierwszy rzut oka, ładne wykończenie.. Włączam i podoba mi się to co słyszę :) Jestem pozytywnie zaskoczony.
Gitara naprawdę dobrze zrobiona. Pierwsze co mnie zaskoczyło to gryf. Mianowicie gryf jest dużo chudszy niż w przeciętnym LP. Nie jest płaski, ale dużo chudszy, przez co można na nim naprawdę zasuwać, progi Jumbo również ułatwiają granie. Stroi, rzuca mięchem... normalnie gotowe wiosło :) Pierwszy raz znaczek Made In Indonesia sprawił, że się uśmiechnąłem :D Realna alternatywa dla Gibsona czy LTD w tej cenie (2300-2400 po necie chodzi). Po powrocie do domu po raz kolejny się zaskoczyłem, przeczytałem specyfikację i rzucił mi się w oczy EBONOL... hmm doczytać można, że to jakiś kompozyt z papieru i plastiku, nowy materiał do tworzenia podstrunnicy... no nic, prawda jest taka, że nie kapnąłem się w sklepie i grało się znakomicie.


Dalej znalazłem kolejny ciekawy egzemplarz. Washburn SI 61 G.



• Sygnatura Ian Scott
• Korpus: mahoń
• Gryf: mahoń
• Podstrunnica: palisander
• Bolt-on-neck
• Mostek: Tune-O-matic-String trough body
• Przetworniki: Randall UL, ULTRA XL
• Przełącznik trójpozycyjny
• Regulacja: tonu i barwy
• Buzz Feiten Tuning System
• Kluczei: Exlusive Groover 18:1


Patrząc na materiały w necie, myślałem że to będzie małe zgrabne wiosło... Tymczasem okazuje się, że to kawałek grubej dechy z klockowatym gryfem. Niestety gitara również zalana toną lakieru, nie wiadomo co tam naprawdę siedzi... Przystawki od Randalla są słabe, gitara kiepsko fabrycznie ustawiona, momentami nie stroi. Gryf strasznie mi nie pasował. Duży, płaski, a jednocześnie z grubą dupą ala Gibson... cieżko się na tym gra. Odłożyłem bez większego komentarza ;)

Nie chciałem spędzać więcej czasu w jednym miejscu, więc podziękowałem i przyznałem się do prowadzenia bloga itp itd  Mogę spokojnie polecić sklep Rockman i szczególnie pochwalić Przemka, który miło mnie obsłużył.

PS. ENGL Fireball 100 to niezły rzeźnik... raczej do Hi-Gain klimatów,  ENGL Blackmore bardziej mnie wciągną.


Dalej miałem zahaczyć o sklepu Fan oraz Euromusic, niestety nie zmieściły się w planie :D


Dzień NR 2

Wyrzucił mnie na prawobrzeże Szczecina do sklepu Music Planet. Generalnie budyneczek na betonowym osiedlu, ale fajnie ozdobiony. W środku trochę sprzętu wszelkiego rodzaju, wszystko ładnie rozłożone i można pomacać. Niestety gitar było mało i skończyłem na Samick Greg Bennet UM1.

Do testów dostałem H&K Tubemeister 18 + 1x12 kolumnę tego samego producenta... Pierwsze wrażenie... Co za CLEAN ! Jeden z najlepszych jakie słyszałem... Przester... hmm no taki se... Nowoczesny klimat, luźny dół, ostra góra, można Djenty walić jak nic. Gainu zapas po pachy. Wracamy do wiosła :D



• seria Ultimatic by Greg Bennet
• szyjka: mahoń
• podstrunnica: palisander
• chromowane klucze Grove
• mostek regulowany
• potencjometry do regulacji głośności i tonów
• 3-pozycyjny przełącznik
• 2x humbucker Duncan Design
• kolor: czarny


Tania gitara, znowu zero oczekiwań... Znowu pozytywne zaskoczenie :) Osprzęt słaby, drewno ciężko zidentyfikować, ale STROI... Co więcej, intonacja jest ok! To rzadka cecha wśród tanich gitar ;) Wygodnie się gra... Naprawdę warto wyrwać używkę, zmienić osprzęt i można łoić sztuki jak się patrzy. Bardzo mi to przypominało moje Dean'y z serii 79.

Generalnie Szczecin fajnym miastem jest, :D  miałem tam udany weekend,


Pozdro

Bartek
« Ostatnia zmiana: 03 Cze, 2012, 21:35:30 wysłana przez scorpien »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
1 Odpowiedzi
623 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Sty, 2010, 12:06:48
wysłana przez Dexterek
4 Odpowiedzi
2715 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 14 Mar, 2010, 18:42:28
wysłana przez Tomek Martyniak
47 Odpowiedzi
14663 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Kwi, 2010, 12:08:48
wysłana przez Yony
10 Odpowiedzi
3358 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 01 Lip, 2012, 22:18:45
wysłana przez Dale Cooper
3 Odpowiedzi
929 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 20 Lut, 2017, 17:21:40
wysłana przez Johnny


Klikajac reklamy wspierasz serwis.