Autor Wątek: LINE 6 USERS - Porady, pomysły, presety.  (Przeczytany 175495 razy)

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
No w tym problem ze zginąłem w szukaniu brzmienia.  Mam IRy od SinMixa, niby wszystko fajnie, ale albo ukrece sobie dobry sound na słuchawkach który na Behringer B212 okazuje sie niegrywalny, albo właśnie ustawie dobry sound na tym behringerze, który na słuchawkach będzie bzyczeć. 

Zauważyłem że na słuchawkach dobrze mi robi amp + 2 IRy w panoramie L i R 100%, z tym ze nie mam dwóch kolumn PA, żeby zobaczyć jak mi całość zagada live.  W bandzie jest tylko moja gitara, więc granie w stereło byłoby fajna sprawą. 

Z trzeciej strony, najlepiej brzmiałoby mi to jakbym miał 2 różne ampy i 2 paczki.  Z tym ze to jest doskonały sposób na szybkie przeladowanie DSP, i musiałbym zrezygnować z Whammy, nie mówiąc już o ustawieniu 1 presetu z cleanami i leadem. 

Ja chyba po prostu nie mogę mieć zbyt dużego wyboru, łatwo w tym zginąć.

Posty połączone: 03 Lip, 2019, 05:17:07
@Bjorn a które to paczki od OH masz i polecasz?
« Ostatnia zmiana: 03 Lip, 2019, 05:17:07 wysłana przez Majk »

Offline Dick Retard

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 752
  • Zaginiony w akacji
No w tym problem ze zginąłem w szukaniu brzmienia.  Mam IRy od SinMixa, niby wszystko fajnie, ale albo ukrece sobie dobry sound na słuchawkach który na Behringer B212 okazuje sie niegrywalny, albo właśnie ustawie dobry sound na tym behringerze, który na słuchawkach będzie bzyczeć. 
Ale nawet z dobrym lampiakiem kręcisz inaczej w domu a inaczej live. <Captain obvious.pdf> Zbuduj se banki i presety odddzielnie do pitolenia po cichu i na scene. <Captain obvious.xml>
Fenderowska Szklana Pułapka

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
Tak, domyślam się, z tym ze temat odsłuchów załatwiam sobie sam, i chciałbym na koncercie w uchu mieć sound możliwie zbliżony do tego na przodach.  No i jak ustawić brzmienie pod PA jak tego PA nie mam xD

Offline Dick Retard

  • Pr0
  • Wiadomości: 1 752
  • Zaginiony w akacji
Musi się ktoś wypowiedzieć kto wykorzystuje cyfrę na większej scenie i jak rozwiązuje temat ucha. Moja kanapa co najwyżej może mi podpowiedzieć czy tłumi dobrze pierdy.
Fenderowska Szklana Pułapka

Offline sqby

  • Użytkownik
  • Wiadomości: 98
    • Spiral
IMO brzmienie zawsze ustawiaj na monitorach (studyjnych), nigdy na słuchawkach. Jak dla mnie takie brzmienie zazwyczaj było w miarę ok. na słuchawkach.
I tak zawsze na miejscu realizator będzie coś wycinał, coś dodawał w zależności od sali. Zawsze możesz w jakiejś sali poprosić, żeby nic nie robił i posłuchać jak brzmi to co grasz. Jak w kilku salach (na kilku różnych systemach) zaobserwujesz podobne zjawiska (a pewnie tak - np. fizz/piasek albo np. muł), to wtedy będziesz miał pewność co skorygować.
Na trasie zazwyczaj nie mieliśmy na to czasu, aczkolwiek zdarzyły się może ze dwa koncerty gdzie było na tyle czasu, że przelatywaliśmy preset po presecie setlistę i FOH sugerował co mu przeszkadza na przodach, a my to korygowaliśmy.

Szerokość gitary możesz rozwiązać dając króciutki dilej stereo na końcu łańcucha i odpowiednio dobrać parametr scale. Whammy akurat w helixie jest średnie, to jest jedyny efekt + jeszcze freeze, jaki zostawiłem sobie po zakupie Helixa.
www.facebook.com/Spiralmusicband/
spiral.pl
www.soundbrilliance studio.com
facebook.com/soundbrilliancestudio

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
I tak chyba zrobię. Ustawie się na monitorach, potem sprawdzę brzmienie na odsłuchu, a na scenie sprawdzę jak to gra na frontach, i ewentualnie na szybko będę to naprawiać.  Jestem na takim poziomie, ze często na koncertach musimy naglasniac sie wzajemnie z innymi zespołami, tam nie będzie czasu ani umiejętności, żeby robić korekty na mikserze :/

Offline Bjørn

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 111
  • Imponderabilistyczny monopluralista.
@Majk ja używam IR od Ownhammera, ktore oni jakis czas temu dali ZA DARMO. Kilka IR (chyba 6 sztuk?) Mesy 412 na CV30. Testowałem pierdyliardy IRów i to są jedyne, które oszukały mnie feelingowo i brzmieniowo, że gram na pieprzonej lampie a byłem wpięty liniowo w PA. No, w sumie to stockowe IR z Axe-FX II też mi dobrze robiły. :D Ale mniej pompowało to niż Helix. Z Fractala było bardziej studyjne a mniej gitarowo-live-wzmacniaczowe brzmienie.
. : : Death Metal und Jazz : : . || dubstepowe banjo w djencie || . : : Axe-Fx > all your amps : : .

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
Tera jadę na IRach od SinMixa, fajnie to gada ale kurła... Nie wiem, jak dla mnie zbyt basem naładowane i zbyt dużo pomieszczenia w nich słyszę. Swoją drogą, uparlem sie kręcić presety na ANGL METEOR, a okazuje sie ze Badziong Line 6konkretnie kurwi xD

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
Abdejt 2.80.0 już nadchodzi!

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
2.8 już jest, własnie aktualizuję Helenę <3

Ogułem całe te...  Najpierw należy zaktualizować Helix Editor, a dopiero potem jechać z Updatem. Aczkolwiek na początku udostępnili tylko Updater, a nie editor.  Cały świat rzucił sie na aktualizację i wszyscy zapoznali sie ze zwiechą xD
« Ostatnia zmiana: 18 Lip, 2019, 21:18:32 wysłana przez Majk »

Offline Bjørn

  • Pr0
  • Wiadomości: 3 111
  • Imponderabilistyczny monopluralista.
2.8 już jest, własnie aktualizuję Helenę <3

Ogułem całe te...  Najpierw należy zaktualizować Helix Editor, a dopiero potem jechać z Updatem. Aczkolwiek na początku udostępnili tylko Updater, a nie editor.  Cały świat rzucił sie na aktualizację i wszyscy zapoznali sie ze zwiechą xD

Daj znaka jak tam symulacje nowych wamacniaczy. ;) Mi i tak najbardziej zależy na SVT4 :D
. : : Death Metal und Jazz : : . || dubstepowe banjo w djencie || . : : Axe-Fx > all your amps : : .

Offline Majk

  • Gaduła
  • Wiadomości: 138
Dziś po pracy planuje ogarnąć cóż to ciekawego dodali z dam znać

Offline Dawid959

  • Prawie użytkownik
  • Wiadomości: 26
Kiedy otwieram POD HD500 Edit to zawsze jest pusty bez presetów. Dopiero po kilku sekundach mam komunikat, że pod został podłączony i czy chcę zaciągnąć wszystkie presety (tak). Da się to jakoś wyłączyć i żeby sam pamiętał te presety? Nigdzie nie widzę takiej opcji, a jest to uciążliwe. (system macOS).

ed:
plus jeszcze jedno takie pytanko na przyszłość. Czy ustawianie Input 1 Source (zawsze ustawiam Guitar), Input 2 Source, Guitar 2 IN ma jakiś wpływ na ogólne brzmienie chodzi mi tu o jakieś szumy, zniekształcenia itp.? Kiedyś czytałem, że coś tam występuje czasami, ale nie wiem czy to był jakiś problem naprawiony w kolejnej wersji softu czy technologiczny. I chciałbym już robić te presety na gotowo, żeby kiedyś tam nie zmieniać wszystkich za koleją
« Ostatnia zmiana: 01 Gru, 2019, 11:00:55 wysłana przez Dawid959 »

 

Related Topics

  Temat / Zaczęty przez Odpowiedzi Ostatnia wiadomość
13 Odpowiedzi
7844 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 25 Sie, 2010, 22:52:39
wysłana przez Mat
307 Odpowiedzi
160388 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 07 Lis, 2018, 22:55:58
wysłana przez Pneumonia2
870 Odpowiedzi
230203 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 10 Paź, 2019, 11:44:43
wysłana przez tom81
1 Odpowiedzi
3465 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 04 Sty, 2013, 19:16:54
wysłana przez Yony
291 Odpowiedzi
115579 Wyświetleń
Ostatnia wiadomość 09 Wrz, 2019, 10:30:34
wysłana przez kedzior


Klikajac reklamy wspierasz serwis.